Att göra egen tvål....tips, tack :)!!

bettysmatte

Trådstartare
Har ju köpt en gammal gjutjärnspryl som jag inte riktigt vet vad det är, men som jag tänkte försöka använda till tvålgjutning :) ! Någon som brukar göra egna tvålar, och som har några tips att komma med? Det är väl inte det vanligaste att man gjuter i en gjutjärnsform, t.ex. Ska den kanske oljas in innan man häller i tvålmassan? Jag har köpt tvålmassa, färg och doft, så jag hoppas på att lyckas knåpa ihop något fint med detta :) !
 
Kan du gjuta fast "handtag" i tvålen, och få hjälp att lyfta ur den med hjälp av dem? Typ ett fint snöre eller så :) Använder du ståltråd kanske det går plocka bort i efterhand, men ett fint snöre/rep blir kanske dekorativt att ha kvar.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag försöker skärpa mig med vården av mina nya ridstövlar (deniro). Mina andra lite billigare stövlar brukade jag spola av i spolspiltan...
2
Svar
21
· Visningar
1 469
Senast: MiniLi
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 243
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 436
Senast: miumiu
·
Tjatter Oro i Ugglebo Den lilla byn Ugglebo breder idylliskt ut sig i ängsmark med sina timrade småhus, hagar omgivna av gärdesgårdar hyser...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
15 090
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp