Att få skuldkänslor....

lovehorses

Trådstartare
Får ni mycket skuldkänslor när ni är borta från er häst en längre tid?
Nu i vinter har mitt intresse varit på den lägre sidan och fast jag har haft skuldkänslor och villa dit så har jag inte orkat....Ibland har jag mått riktigt pyton av det...
Jag hoppas det blir bättre, har en hästskötare nu som är där några dagar i veckan vilket är skönt men man har ändå skuldkänslor att man inte har tid...

Jag har skuldkänslor jämt, eftersom jag alltid anser att jag skulle kunna göra mer för min häst.

Trots att min häst får en välbalanserad foderstat, skos och verkas regelbundet, är avmaskad och vaccinerad, är ute i hagen 14 timmar varje dag, motioneras regelbundet etc. får jag dåligt samvete trots att jag egentligen inte har någon anledning att ha dåligt samvete.

Har skuldkänslor nästan varje dag för jag inte tror jag gör tillräcklingt med våran åring,
och när jag gör nåt så får jag skuldkänslor för att jag inte gjort nått med dom andra..
Otroligt jobbigt! :(

Ja det får jag. Just nu de senaste veckorna så har vi haft väldigt mycket m husköp/försäljning, renovering + vanligt mycket med jobb och plugg så då har det blivit lite mindre tid med hästen. Detta har jag jättedåligt samvete för. Men jag gör så gott jag kan och snart är det värsta över och då ska jag ta igen allt! :)

Om jag är borta från mina hästar, så ser jag till att de fortfarande har försklassig skötsel.
Och därför har jag aldrig dåligt samvete om jag inte åker till stallet.

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 578
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 367
Senast: Hellhound
·
Foder & Strö Hur ser det ut hos er på höfronten? Nordvästra Skåne inte lika illa som i fjol men det har ändå varit ganska lång torka nu i maj när man...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 219
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 260
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar