Tjoho, min kompis handlar hem allt jag behöver. Nu hoppas jag få en ny medicin och att mamma eller pappa kan hämta ut den till mig, ska prata med VC om en kvart. Det är iof ingen bunkring men något jag verkligen skulle behöva så jag håller tummarna för att få hjälp med en ny sort av min Bricanyl.
Oroar mig för att mina mediciner ska ta slut under krisen men det kanske inte är så troligt? Jag kan ju inte bunkra mediciner för att dom kommer med intervall men jag vill ju ha dom jag måste ha. Jag äter väldigt många mediciner som är väldigt viktiga, finns det någon som helst oro för brist på mediciner så som läget är och hur det artar sig. Eller kommer medicinproduktionen alltid vara så prioriterad att det inte kommer påverka oss kunder?
När jag hämtade ut mediciner sist frågade jag hur det såg ut eftersom iaf två av mina mediciner ofta tar slut och den ena inte går att byta mot någon annan. Svaret jag fick var att de brukar få indikationer från läkemedelsföretagen om en medicin håller på att ta slut och att de inte fått några sådana gällande mina mediciner. Vill minnas från en annan tråd att vi äter samma mediciner, skicka PM om du vill veta vilka jag frågat om. Annars kan du ju alltid ringa eller maila apoteket och fråga.