Jag kommer att behöva en om du har till salu... insåg just att jag behöver fylla på toapappret
*Springer ut i ”vebon” direkt!*
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kommer att behöva en om du har till salu... insåg just att jag behöver fylla på toapappret
Samma här. Handlar sällan men för ett mindre kompani när jag väl handlar.Jag ska gå och handla nästa fredag, men kommer skämmas om bunkrande fortfarande pågår för att se ut som en bunkrare. Men jag handlar bara 2, 3 ggr i månaden (förra gången var 29 februari) och då rejält med grönsaker och torrvaror som pasta och ris, krossade tomater och liknande tillsammans med färskvaror.
Undra om det är Ali Baba som köpt upp allt toapapper.
Ni vet han med dom 40 rövarna.
Den här tråden spårar......Undra om det är Ali Baba som köpt upp allt toapapper.
Ni vet han med dom 40 rövarna.
Helt vansinnigt bunkrande. Vi har i princip alltid mat hemma för flera veckor men tror folk definierar mat för flera veckor ganska olika. Köper vi ris så blir det en förpackning med 2 kg och det kan räcka länge om det blir kristider. Vi kan ju leva i tre månader utan mat så det skulle definitivt gå att klara sig länge på det vi har. Det blir mat varje dag men inte så jätte exklusivt och ingen paltkoma. Visst kommer man sakna färskvaror som endel grönsaker men det lider vi ingen hungersnöd av. Ravioli på butk och ärtsoppa på burk äter vi inte ändå så varför köpa hem det? Vi har bara sett över att vi har de basvar vi brukar ha hemma så vi inte saknar något. Brukar köpa några paketer krossade tomate på extra erbjudanden om man tar ex 4 eller 5 pkt så då har vi några förpackningar i skafferiet. Så är det normalt hemma hos oss. Tro de som panikhamstrar är väldigt rädda för att känna sig hungriga. Att vara hungrig ibland är inte att svälta. Vi kommer få mat varje dag även om vi får dra ner på det. Det är inte hela världen.
Ja, jag ser framför mig om något år när datumet gått ut ett berg av burkravioli som kommer att slängas... äter man inte eländet vanligtvis lär det inte gå åt nu.
Det värsta är inte svinnet utan att bunkrndet skapar hysteri och panik. Det hjälper inte att en person har bunkrat hundra burkar ersättning till sin baby om det innebär att två andra personer blir helt utan. Det om något är så jävla självisktJag håller med att det är väldigt dumt att kasta mat och köpa mat man inte äter. Dock tycker jag inte är dåligt att "bunkra" till viss del. Vi lever i ett väldigt skört just in time samhälle utan någon form av beredskap från statens sida. Vi kommer att få klara oss till största mån själva om det händer något.
Det som finns bör gå till de som behöver det som mest, sjuka, gamla, barn etc etc.
Sen vet vi ju ännu inte om de som bunkrat ravioli inte kommer att behöva dem. Jag hoppas och tror inte det men jag skulle inte svära på det. Mycket kan hända de närmaste åren, inte bara att man blir sjuk i corona.
Ja precis det här lockar fram det sämsta ur många människor. Och de som bunkrar febernedsättande så det börjar bli slut på flytande alvedon till barnDet värsta är inte svinnet utan att bunkrndet skapar hysteri och panik. Det hjälper inte att en person har bunkrat hundra burkar ersättning till sin baby om det innebär att två andra personer blir helt utan. Det om något är så jävla själviskt
Matvarorna måste konsumeras utifrån hållbarhet. Att bara ha burkar som står i flera år är ju vansinne. Man äter det man har och fyller på efter hand med skillnaden att man ser till att man inte tar slut på det innan man köper nytt.Jag håller med att det är väldigt dumt att kasta mat och köpa mat man inte äter. Dock tycker jag inte är dåligt att "bunkra" till viss del. Vi lever i ett väldigt skört just in time samhälle utan någon form av beredskap från statens sida. Vi kommer att få klara oss till största mån själva om det händer något.
Det som finns bör gå till de som behöver det som mest, sjuka, gamla, barn etc etc.
Sen vet vi ju ännu inte om de som bunkrat ravioli inte kommer att behöva dem. Jag hoppas och tror inte det men jag skulle inte svära på det. Mycket kan hända de närmaste åren, inte bara att man blir sjuk i corona.
Det värsta är inte svinnet utan att bunkrndet skapar hysteri och panik. Det hjälper inte att en person har bunkrat hundra burkar ersättning till sin baby om det innebär att två andra personer blir helt utan. Det om något är så jävla själviskt
Helt rätt!Matvarorna måste konsumeras utifrån hållbarhet. Att bara ha burkar som står i flera år är ju vansinne. Man äter det man har och fyller på efter hand med skillnaden att man ser till att man inte tar slut på det innan man köper nytt.