att anordna en hopptävling

cili

Trådstartare
som projekt i kursen Projekt och Företagande har min grupp (på 7 personer) valt att anordna en hopptävling
eftersom vi ska hålla till i skolans ridhus så får vi endast ha clear rounder
vi tänkte ha den runt halloween och då även be folk klä ut sig (med ett pris för bästa utklädnad)
vi ska även sälja fika (och mackor) och få in pengar på det sättet

vad behöver vi tänka på?
vad kan vi ta i startavgift?
hur ska röstningen om bästa utklädnad gå till?
vilken slags fika brukar vara populärast? vad ska vi ha för bröd och vad ska vi ha som pålägg? priser på fikagrejerna, vad är folk villiga att betala?

Sv: att anordna en hopptävling

startavgift:
60 kr kanske? Man vill ju inte betala för mycket, men runt 60 så tror jag att det blir lagom.
röstning:
publiken kanske får rösta. Fast då tar det ju ett tag att räkna alla röster. Varför inte ha en jury?
fika:
cocosbollar brukar vara populärt, och dricka. Toast hade de sist jag tävlade, det sålde de massor av. Kladdkaka kan man ju baka jättebilligt och sälja för en tia per bit. Fast då får man se till att den inte blir torr och äcklig :p

vad behöver vi tänka på?
- Försök ha en hel del funktionärer, framridning/hoppning också, minst en.
vad kan vi ta i startavgift?
- Det är lite olika var man är i landet, hos oss kostar en start på CL 80 kr.
hur ska röstningen om bästa utklädnad gå till?
- Vi brukar ha jury.
vilken slags fika brukar vara populärast?
- Blir det en lång dag är toast populärt, annars fikabröd och kaffe/läsk/the billigt och bra.
vad ska vi ha för bröd och vad ska vi ha som pålägg?
- Thekakor brukar nästan alla tycka om. Ost, skinka, grönskaer. det mesta går hem.
Priser på fikagrejerna, vad är folk villiga att betala?
- Dricka/kaffe/the typ 7 kr, macka ca 10 kr (beror ju lite vad det är på), och fikabröd 8 kr.

Tänk på att ha bra musik - kanske med spöktema om ni hittar något. Ärevarvsmusik också förstås.
Och häftiga dekorationer på banan - utan att det skrämmer livet ur hästarna förstås. Varm choklad med vispgrädde är gott om det blir kallt och dom vuxna kanske vill ha glögg så där på hösten.
/nocke/

Liknande trådar

Äldre Buke gör mig (oftast) smartare så därför tänker jag att jag skulle vilja diskutera ett för mig högst relevant och viktigt ämne med er...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
13 513
Senast: Fruentimber
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Livet som enarmad rullar på (har inte så mycket annat att välja på :p ), och bjuder på en del nya upplevelser. Svullnaden i den brutna...
Svar
0
· Visningar
764
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Skriver anonymt då jag inte vill hänga ut min arbetsplats. I eftermiddags fick jag som ett riktigt knytnävsslag i magen på jobbet. Har...
2
Svar
26
· Visningar
3 548
Senast: aprilmaj
·
L
Hästhantering vi eller min dotter har en valack på 8år som inte har haft det lätt, det är ett halvblod på 8år och han kom till sverige för två år...
Svar
14
· Visningar
2 530
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka