A
anniecarlson
Hej!Jag har en D-ponny på foder på 15 år som i slutet av Juli blev behandlad för atros i vänster fram-kota. Han stod i vilohage i 5 veckor och sedan åkte vi på återbesök första veckan i September. Han blev frisk-förklarad och han skulle sättas i gång i skritt de 2 första veckorna. Sedan mer och mer trav och de sista 2 veckorna mer och mer galopp.
Jag har ridit barbacka för han inte haft någon passande sadel och hade planerat att köpa en ny när han började muskla sig lite.
Men när man ska komma fram i trav på kort tygel då man försöker jobba honom lite så blir han stel och trippig och spänner sig och går inte framåt. Vad ska jag göra? Ska jag lämna tillbaka honom eller fortsätta jobba med honom?
Jag har ridit barbacka för han inte haft någon passande sadel och hade planerat att köpa en ny när han började muskla sig lite.
Men när man ska komma fram i trav på kort tygel då man försöker jobba honom lite så blir han stel och trippig och spänner sig och går inte framåt. Vad ska jag göra? Ska jag lämna tillbaka honom eller fortsätta jobba med honom?