Atros - glykosamin?

Sv: Atros - glykosamin?

Alltså nu har jag gett han metcam sen i torsdags kväll oh jag tycker inte det har blvit bättre.. Det är klart, han haltar inte LIKA mkt, men då har han typ knappt fått vara ute nånting, då vet sa att vi skulle bara gå i koppel de små små sträckorna som bara var nödvändigast. Så i stort sett så har han väl varit ute ca 1h av dygnet 24h dessa dagar. Å ändå syns det att han har ont. Inte mkt, men det syns. Han borde väl ändå ha börjat svara på behandligen nu, om den skulle verka? Står 3-4 dagar på förp..
 
Sv: Atros - glykosamin?

Jo, borde väl synas men kom i håg att det är inget undermedel. Värktabletter minskar det onda och KAN ta bort det men det gör inte alltid det. Rådfråga vet. igen.
 
Sv: Atros - glykosamin?

Royal Canin har väl specialfoder till boxer just för denna skull väl?Jag har labbe och ger henne RC labrador foder,just för att det är extra glukosamin i m.m. Min labbetik har en bror med ledproblem och han äter nåt som heter "kossekvin". Stavas med Q och helt andra bokstäver men uttalas kossekvin...
 
Sv: Atros - glykosamin?

"Kossekvin" är det enda Glycosamin-preparat som veterinärer skriver ut. (enda som är testat och godkänt eller nåt sånt). Vi fick det till vår hund i från första början. BioGlucomin som vi använde/använder köper vi på Granngården och är eg för häst. Men det fungerar bra för hundar också. Samma effekt men mkt, mkt billigare.
 
Sv: Atros - glykosamin?

Skriver ut gör man med receptbelagda preparat!
Cosequin är en handelsvara o kan alltså säljas av vet men inte skrivas ut. Definitivt inte det enda glukosaminpreparat som säljs av veterinärer.
PL
 
Sv: Atros - glykosamin?

Har för mig att vi fick recept på även det och "hämtade" ut det på Apoteket. Men jag kan ha fel och det är möjligt att vi köpte det direkt av kliniken. Dock är det så att just den här veterinären (större djursjukhus) förordade bara Cosequin och vi fattade det så att det var det "enda" glokosaminpreparat som veterinärer i allmänhet rekommenderade/skrev ut/sålde. Dock visste vi ju att det fanns fler preparat på marknaden.
 
Sv: Atros - glykosamin?

Ska vänta i tio dagar som det sas på förp. innan jag ringer vet igen. Annars ska jag söga att jag vill prova rimadyl å se om det funkar istället. För som jag uppfattar det så är det nu han har det inflamerat å som mest ont, det kommer att lägga sig och inte allt göra lika ont i framtiden, å då kommer han inte behöva nå smärtstillande alls förrutom när man har gjortr nått extra ansträngande.
 
Sv: Atros - glykosamin?

Ja det har dom säkert, dom har ju alla slags olika foder. Men varför skulle just foder till boxer vara bra för hans höfter? Men dom har säkert nått som är bra att ge artros hundar. Ska kolla upp det, ska ändå köpa foder snart, börjar ta slut..
 
Sv: Atros - glykosamin?

BioGlucomin som vi använde/använder köper vi på Granngården och är eg för häst. Men det fungerar bra för hundar också. Samma effekt men mkt, mkt billigare.

Är det smärtstillande som metacam eller särstillande på lång sikt, som glucosamin? För glucosaminen jag har är "människo" glucosamin och vet har sagt att det funkar lika bra på hundar som människor. Kostar väl 120kr förp. å håller 1 månad = inte dyrt!
Men metacamen jag köper kostar drygt 200kr förp. å håller i dyrt! :p
Men det kanske inte går att få billigare?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 173
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
2 285
Senast: Nepenthe
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 045

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp