L8P8
Trådstartare
Långt om länge så blev då min lilla bruna (grå wannabee ) häst friskförklarad. Nu återstår "bara" att vi ska bygga upp kondis, styrka och allt annat igen. Jag vill inte göra fel och av den anledningen hamna i skadeträsket igen. Iofs är det nog oundvikligt med min häst, men jag tänker göra vad jag kan för att slippa hamna där...
Om man har en häst som man har skrittat, med lite travinslag (typ 3 x 300 m per ridpass) sedan i augusti, vad är då lämplig upptrappning av träningen? Jag försökte prata med veterinären, men där fick jag väldigt svävande svar.
Hon har haft en skada (lättare blödning) på ligamentet till sesamkotbenet.
Jag vill ju gärna någon gång hålla henne frisk så länge att hon kan starta i en ft-klass, så det är ju det min träning i förlängningen ska vara inriktad på.
Snälla hjälp mig, jag känner mig ganska vilsen.
Om man har en häst som man har skrittat, med lite travinslag (typ 3 x 300 m per ridpass) sedan i augusti, vad är då lämplig upptrappning av träningen? Jag försökte prata med veterinären, men där fick jag väldigt svävande svar.
Hon har haft en skada (lättare blödning) på ligamentet till sesamkotbenet.
Jag vill ju gärna någon gång hålla henne frisk så länge att hon kan starta i en ft-klass, så det är ju det min träning i förlängningen ska vara inriktad på.
Snälla hjälp mig, jag känner mig ganska vilsen.