Återhämtningstid efter höftledsrötgen?

Daff

Trådstartare
Jag har varit och röntgat höfterna på min storpudel idag. Vi var där klockan 13 och hon fick lugnande, röntgades och fick sedan en uppvakningsspruta och vi var därifrån klockan 14.
Jag trodde att hon skulle bli lika pigg som vanligt efter att ha fått uppvakningssprutan men så funkar det tydligen inte inser jag nu.

Doris är fortfarande ganska medtagen och har sovit mestadels av tiden sedan vi kom hem. Vi har varit ut på en kissrunda och det gick bra men hon är defenetivt seg fortfarande.

Jag har bokat träff med en kompis och hennes hund i morgon och vi har planerat att åka ut och spåra. Tror ni att hon kommer att vara så pigg att det fungerar att åka och träna eller bör hon ta det lungt imorgon också?

Tacksam för input!

Sv: Återhämtningstid efter höftledsrötgen?

När min yngste blev höftledsröntgad så fick han den typen av lugnande som de inte får "uppvakningsspruta" när röntgen är klart. Han var seg och trött resten av dagen, men morgonen efter var han pigg och som vanligt igen.

När min Doris (;)) röntgades så var hon slö och seg hela dagen, men dagen efter var hon helt återhämtad och pigg och glad :)

Min var helt utslagen av sederingsmedlet och var rätt påverkad resten av dagen. Men dagen efter var han precis som vanligt igen :)

Det är vanligt att de blir trötta resten av dagen, men det ska (och brukar nästan alltid) bra helt normalt nästa dag. Spår är ju dessutom inte så fysiskt krävande så du kan köra på som vanligt :)

Tack för era svar!

Precis som ni har skrivit så har hon varit pigg idag, ja jättepigg till och med! Tyvärr blev det inget spårande idag då det kom en del snö på morgonen men en härlig långpromenad blev det i alla fall. Nu är det bara att vänta på resultatet!

Liknande trådar

Hundhälsa Så orolig för min tjej, en landseer tik på 10 månader. När vi vaknade i lördags var hon slö och hade hög feber (40). Veterinären...
Svar
2
· Visningar
1 505
Senast: Ela
·
Hundhälsa Jag har en staffordshire bullterrier som är 14 månader, friröntgad på höfter och armbågar. Hon har nu vid några tillfällen visat hälta...
2
Svar
33
· Visningar
14 179
Hästvård Jag tar historien från början. Förra sommaren var jag med och red in en häst, fastnade så för den att det slutade med att jag köpte...
Svar
4
· Visningar
2 506
Hästvård Tänkte höra med er som har mer erfarenhet av ledproblem än jag, vad ni tror om framtidsutsikterna för den här hästen...
2
Svar
38
· Visningar
7 372
Senast: Ingela_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London