Äter upp död ägare

Någon som vet?:confused:

Idag fick jag höra av en jobbarkompis att katter som bli instängda med sin döda ägare börjar äta på honom/henne, vilket jag på något sätt skulle kunna förstå.
Det jag inte förstår är hans påstående om att en hund aldrig skulle göra så. Att katten i jämförelse med hunden anses vara en "svikare".

Tror ni att detta stämmer??:confused: :confused:

Sv: Äter upp död ägare

Nej jag har aldrig hört om varesig katt eller hund som börjat mumsa på sin döda ägare, däremot vet jag att (genom att det kommit in djur någon eller några gånger på djurkliniken vars ägare dött och de vart svårt medtagna) både katt och hund har hittats brevid sina ägare när grannarna väl börjat klaga på lukten, vissa gånger döda, andra gånger döende.

Jag tror att om de skulle börja äta på sin ägare, då endast av svält. Men jag tror som ovanstående skriver att de är sina ägare trogen ända in i döden.

Jag har hört talas om hundar som ätit på sina döda ägare...

Om ett köttätande djur håller på att svälta ihjäl så är jag övertygad om att det börjar mumsa på sin döda husse/matte. Jag är dessutom övertygad om (och erfarenhet visar att det ofta är så) de flesta människor äter andra döda människor vid hot om egen död annars.

Björk skrev:
Om ett köttätande djur håller på att svälta ihjäl så är jag övertygad om att det börjar mumsa på sin döda husse/matte. Jag är dessutom övertygad om (och erfarenhet visar att det ofta är så) de flesta människor äter andra döda människor vid hot om egen död annars.

:bow: :bow:

förstår inte över huvud taget kontroversen med detta faktum.

:bow:

Katter är inte asätare egentligen, men har dom inget annat och börjar svälta så kanske... Men vadå svika? Det har väl inget med svek att göra? Vilken läskig syn på djur.

Jag vet att både hund och katt ätit på sina döda ägare.
Senast jag hörde ngt sådant, så var det hund vill jag minnas?
Jag tycker inte sådant är alls konstigt, faktum är att människor äter även människor om de riskerar att svälta ihjäl!
Man ska ju minnas att filmen "Alive" är verklighetsbaserad...

Både katter och hundar kan, om det inte finns annan mat, börja äta på sin döda ägare. Nöden har ingen lag och det är bara löjligt att tro att hunden inte skulle äta på sin ägare för att överleva. Bara ytterligare ett sätt att försöka få hunden att verka som "förmer" än katt, att hunden på något sätt är mer civiliserad för att den är ett flockdjur. Det är dock bara bullshit.

Ja, han har en skrämmande syn på djur.
Han har för övrigt frågat mig om jag kan ha möbler inne, och om jag har det, vad gör jag med allt kiss och bajs från katterna?
"Öhum, de är rumsrena och går på sin låda. NEJ, det luktar inte illa hemma hos mig.."
Sedan frågade han mig också om jag inte är rädd för att få ögonen utklösta..:confused:
Jag lade då stillsamt ned vårt samtal..

Tack för era svar!

Jag misstänkte nämligen det. Eller utgick snarare från det.
Om nu människor i nöd äter på varandra, varför skulle inte katter göra det?
Och varför i hela friden skulle då inte hundar göra detsamma?

Ville mest höra om det bara var jag som var ute och cyklade..

Jag skulle aldrig kalla mina kissar för svikare om de skulle äta på en död mig för att överleva...

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 228
Senast: Marvin
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 138
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 351
Senast: Hellhound
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 415
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30