Äter kattens "Nr 2"

Reykur

Trådstartare
:o
Vovvan äter kattens avföring :crazy:
Är det ett tecken på någon brist eller tycker hon att det är gott?
Finns det nått sätt för att få henne att sluta? Kan ju inte vara bra att få i sig kristallerna från lådan heller :crazy:
 
Sv: Äter kattens "Nr 2"

det är fullt normalt att äta kattbajs. hundar är äckliga djur. sätt en hasp på toadörren (eller var du nu har lådan) så kommer hunden inte åt att äta.
 
Sv: Äter kattens "Nr 2"

Det svåra är att jag har två lådor, och båda i rum som också är "hundens".
Kan hända att det är så att hon äter i den öppna lådan men inte i den med huv. Får prova att byta ut bägge till lådor med huv ^^
 
Sv: Äter kattens "Nr 2"

Min hund smiter också in i kattlådan och tar sig en munsbit, även om hon inte får vara inne på toaletten där lådan står. Om man tömmer lådan ofta är hon inte så intresserad.
 
Sv: Äter kattens "Nr 2"

ja, våran valp åt kattskit en gång, då vi såg det alltså, men det kom upp lika fort igen :P var nog inte så gott XD
 
Sv: Äter kattens "Nr 2"

Jag tömmer lådan varje gång han gjort Nr 2 och jag är hemma, men ibland hinner hon före. Och i bland är jag inte hemma :crazy:
 
Sv: Äter kattens "Nr 2"

Jag satte helt sonika kattlådan i badkaret. Man får ju dammsuga ur och torka av innan man badar, men okej för oss eftersom vi har dusch också.
Vår valp åt kattbajs, spydde sen upp allt på den ljusa köksmattan. Kul. Men, så är det ju.
Värst är nog ändå att han fortsätter att äta kattbajs ute, våra katter är ju en aning svårstyrda på var de gör ifrån sig och det syns ju inte ute i gräset så man kan plocka bort det. :crazy:
 
Sv: Äter kattens "Nr 2"

*kl*
Men om hundern äter sitt egna nr 2 då? :crazy:
Om vi inte hinner städa undan efter dem i trädgården, så käkar de upp allt de hittar...
Hur gör man för att få dem att sluta? Nån som har något bra tips?
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
788
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
24
· Visningar
955
Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
440
Senast: Krålus
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 466
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp