Äter han för lite?

Sv: Äter han för lite?

Finns ju grekisk oxå, vet inte vad som är skillnad. Har nog nästan jämt det hemma, går att använda till massor i matlagning oxå :)

Björk Har alltid gett mat ofta, hellre att ge lite och ofta än att de ska gå och vekrligen bli hungriga. De gånger det har blivit så hos oss är det inte roligt här hemma, för när Rasmus väl blir hungrig förstår han inte att han måste äta för att de ska bli bra igen och det är en massa bråk vid matbordet de första tuggorna innan han inser att de blev ju bättre med mat i magen ;)

Fast idag åt vi frukost kl 8, brukar nog oftast bli 8-9 på helgerna eller när jag är hemma och vi inte behöver gå upp tidigare och då brukar vi inte äta mellis mellan lunchen utan klara oss ändå om vi inte ska till stallet först och då blir lunchen senare istället.

I dag på BVC vägde Oscar 7.840 kg och var 71 cm lång - Vår BVC-tant tyckte inte att jag skulle ändra på något, i så fall byta ut eftermiddagsvällingen mot ett middagsmål.

Tack så mycket ni som svarat!

Mvh Linda

Det ser bra ut tycker jag

Isak 10 mån äter

Frukost-Gröt

Mellanmål oftast i form av banan eller annan frukt, ibland mixad med yogurth.

Lunch- Lagad mat oftast samma som mig anpassat efter honom

Mellis- frukt

Middag- Lagad mat. Han äter det vi äter

Sovdags-välling

Haha, kollade just på yoghurten, och det är ju inte ALLS lättyoghurt! Det är vanlig mild yoghurt :rofl:

min kille är 7,5 månoch äter:
ca kl 9 grötfrukost
ca 11 en frukt
13 lunch. nästan en stor burk hemlagad mat och ev lite frukt
15 mellis frukt med yoghurt el välling ibland
18 middag, lika mkt som vid lunch men utan frukt
20.00 välling,

sen sover han hela natten

när jag såg till att han fick äta 6 ggr började han också sova hela nätterna. Det var runt 5½ mån
Jag skulle absolut byta ut em vällingen mot mat! Eller rent av lägga till ett mål vid 17 tiden

Väcker upp en gammal tråd...

Viking är nästan 6 månader och äter som följer:

Ammas vid 5-6 tiden, stiger upp vid 7.30-8 ca.

8.30-9 Gröt med fruktpuré. Somnar oftast efter frukost och sover till 10.30 ca.

11 Lunch, 1/3-1/2 liten burk puré + 1/3 liten burk fruktpurè + någon majskrok så att mamma får äta lunch också.. Dricker vatten till. Sover ca 1 timme efter lunch.

13.30-14 Ammas. Sover 1-2 timmar.

16 Ammas

18 Ammas. Sover eventuellt 1/2-1 timme, beroende på hur mycket han sovit tidigare under dagen.

19-19.30 Gröt med fruktpuré

20.30-21 Ammas, somnar för natten

Ibland sover han hela natten, ibland äter han 1 gg vid 2, ibland (som inatt) äter han varannan timme.:crazy: Så han behöver väl mera mat.

Jag skulle i första hand vilja byta ut amningen kl 14 mot mat (frukt? smörgås? youghurt?) eftersom jag kommer att börja jobba 2 dagar i veckan om en månad och då är det ju smidigt om han klarar sig utan amning hela arbetsdagen, jag kan ju amma direkt jag kommer hem vid 16.30.

Hur ser det ut i övrigt tycker ni?

Senast ändrad:

*kl*

Tuva är nu 7 månader och äter såhär:

Runt 6-7 ammas (tanken är att hon ska äta välling då snart, men man är ju såå trött :grin: )
Kl 9 en portion gröt
Kl 12-12.30 En stor burk mat och 1/2-1/3 med efterrätt
Kl 15-16 En stor burk mat och 1/2-1/3 efterrätt
Kl 18-19 En portion gröt
Välling/amning innan läggdags om hon är trött efter 20, annars får hon när hon vaknar senare.

Skippar mellanmål helt och hållet. Hon äter bra när det går 3-4 timmar mellan målen och är nöjd och glad under tiden.

Fri amning under natten.

Låter som mkt välling/gröt-mål? Brukar ju ofta vara mkt gluten och mjölk i köpegröt/välling?

*kl*
Gry är 8 månader nu och äter:

7.30-8.00 Gröt
10.30 Turkiskt youghurt m fruktmos typ banan eller nån burk
12.30 Lunch 2/3 stor burk
15.30 mellis, smörgås(ljus m 25% fullkorn) med smör och mjukost, ibland med juice till
17.30 Middag 1 stor burk och fruktpuré
19.00 Välling

Hon har precis slutat med nattvällingen som hon fick vid 23 förut. Morgonvällingen ratade hon för ca 1 månad sedan.

Liknande trådar

S
Småbarn Har en dotter på 9 månader strax som är väldigt matglad. Mat har aldrig varit något problem med maten och hon får välling morgon och...
Svar
17
· Visningar
1 717
Småbarn Blir så förbannad på sådana som ska lägga sig i hur mitt barn äter osv.:mad: Var hemma hos en av fastrarna på kalas i helgen. Tösen är...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 091
Senast: Brandgul
·
P
Småbarn Dottern som nu är 15 månader ratar mat med bitar till lunch och middag. Vi har försökt med matburkar och egen lagad mat, med sås och...
Svar
9
· Visningar
992
Senast: Mitten
·
Gravid - 1år ... här görs det inget annat än ammas stup i kvarten :D Nej men allvarligt... My är nu 5,5 månad gammal och har alltid varit en...
2
Svar
28
· Visningar
2 794
Senast: Freyja_bus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar