Åtalas för piskrapp mot bil

Sv: Åtalas för piskrapp mot bil

Jag menade att det inte var ryttaren som slog sönder rutan utan att det är en efterkonstruktion.

1 Rutan blir piskad.
2 Ägaren vill ha en ny ruta och bankar på den.
3 Ägaren kräver ersättning från ryttaren.

Finns det några vittnen på rutan precis före eller efter piskrappen?
Eller hann ägaren dit med knytnäven emellan?

Alltså jag har fått stora kråkor i hög fart mot sprucken ruta utan att rutan har gått sönder.
Det verkar så osannolikt att det skulle gå att "piska" sönder den.

Jag slängde min pannlampa rätt i sidan på en bil häromåret som körde alldeles för nära och för fort.
'Jag såg dig inte ens...' sade killen trots min pannalampa, reflexväst, reflexer på benen på hästen m.m. men antagligen satt han väl och sov bakom ratten eller sms'ade.

Det höll på att sluta med handgemäng, tyvärr. :mad: men jag tvekar inte att göra samma sak igen. :angel:

Tackolov kör 9 av 10 bilister med god marginal och jag vinkar/hälsar alltid glatt som tack.

"Jag såg dig inte" :eek:
Med så mycket reflexer och pannlampa så är väl det en omöjlighet?!

Jag visste inte att man kunde få körkort om man inte ens hade ledsyn? :devil:

kl

Glömde en gång att ta bort antennen på bilen då den skulle in i automattvätten. En antenn i nåt plastaktaktigt material.

Den böjde sig och gick av då tvättrullarna kom och vid returen så klippte antennen till rutan så att den gick i tusen bitar.

Antagligen en kombination av diverse spänningar i glaset p.g.a. kraftig kyla och en snärt av antennen.

Så med maximal otur kan man nog ha sönder rutan med ett spö.
Utan handkraft.

AM

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Mannen, som arbetar med hästar, ska enligt en hästägare ha slagit en häst med hammare flera gånger. Nu åtalas han mot sitt nekande för...
Svar
1
· Visningar
553
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
672
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
822
Senast: Tuvstarr
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 157
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar