Jag tycker också det är fruktansvärt tråkigt att laga mat, det är ju så varmt ute nu också, jag blir inte jättehungrig jag heller.
Och som någon skrev, det har väl varit mycket jobbigt som hänt dig på sistone? Det är inte konstigt att aptiten påverkas, och att motivationen tryter ännu mer
Jag brukar köpa färsk tortellini, nån färdig sås, och så tomater och ruccola typ, när jag inte orkar fixa nåt mer. Klart på 4 minuter
Annan lätt maträtt som är en såndär ”ingen aning om vad jag ska laga idag, gör detta lätta” för mig, är pasta med soltorkade tomater (om du inte gillar det är det bara att byta ut till vanliga tomater), valnötter eller pinjenötter, ruccola eller valfri sallad, oliver, nån rökt skinka och mozzarella. Jag brukar ha rosé balsamvinäger på med.
Både lätt att göra och att äta, sätter sig inte som en klump i halsen (förstå den känslan exakt)
Testa att byta ut vanlig pasta mot bönpasta, mer protein och jag tycker personligen att den är mycket godare
Känn dig inte misslyckad! Jag har levt på pannkakor och hallon/lakris fudge två dagar i rad nu