Äta kattbajs

MJLee

Trådstartare
Min pappas hund som jag ska passa några dagar äter min katts bajs. Någon som har liknande problem? Hur löser ni det och varför gör hon det? Jag lovar att hon inte svälter :confused:

Hundar generellt äter bajs som en annan äter godis... Det är bara att hindra hunden helt enkelt. Varje gång den är i kattlådan och hittar bajs så är det självbelönande. Håll hunden ute ur det rummet där kattlådan är eller skärma av den på något sätt så att katten kommer dit men inte hunden. Markera ordentligt så fort hunden ens är på väg att närma sig lådan.

Kattbajs är en delikatess.

Har kattlådorna i HOL från Ikea :)

Bifogade filer

• 7366AC7D-EB87-446B-9295-6D327929C68C.webp
    7366AC7D-EB87-446B-9295-6D327929C68C.webp
    155,9 KB · Visningar: 85
Har kattlåda och kattmat i ett rum stängd med en grind. I grinden finns en liten kattdörr. Ute äter han dock bajs utan att man hinner reagera ofta, då han går lös. Han blir dock inte dålig av det, så.. Svårt att förhindra bajsätande helt tycker jag.

Nu har jag en låda med ingång från taket, så där kommer de inte åt (eller har i vart fall inte kommit på hur) att äta. Förut så ställde jag lådan i ett hörn med ingången mot väggen så katten fick gå över den, då kom inte hundarna åt den. :) Öppen låda kan jag inte ha, då käkar iaf 2 av dom hejvilt. Den måste gömmas där de inte kommer åt i såfall!

Liknande trådar

Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
366
Senast: chimichanga
·
Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
458
Senast: Sel
·
Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
656
Senast: Puffindog
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
894

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hålvägg
  • DIY hästvård
  • Atletix

Omröstningar