Asylsökande med dubbla identiteteter

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du är exakt lika påläst som dom jag citerade ser jag. Nej det finns inga gps-chip man kan implantera, jag har hållit på med elektronik i 50 år och hängt med i framkant av utvecklingen och gör det fortfarande så jag VET vad som finns och vad som är möjligt. Att tro och anta och sen resonera utifrån det på div. forum och andra ställen sprider bara okunskapen och göder skrönorna.

Nja, nu var jag inte allvarlig med chipplösningen, därav dystopi sammanhanget. Men fasiken vet om inte NSA eller CIA eller någon annan alfabetssoppa inte har det på G (tinfoil hat off).

Nja, nu var jag inte allvarlig med chipplösningen, därav dystopi sammanhanget. Men fasiken vet om inte NSA eller CIA eller någon annan alfabetssoppa inte har det på G (tinfoil hat off).
Du har tittat alldeles för mycket på fiction på tv, ;) testats, ja, funkat, nej! :down:

Men tror du att CIA etc,etc skulle annonsera det offentligt om de fått det att fungera? :D If I tell you, I'll have to kill you typ.
Och vad är det som säger att jag hört det från offentligt håll? KAN ju vara så att jag känner nån mycket väl som varit inblandad i projekten.

Du är exakt lika påläst som dom jag citerade ser jag. Nej det finns inga gps-chip man kan implantera, jag har hållit på med elektronik i 50 år och hängt med i framkant av utvecklingen och gör det fortfarande så jag VET vad som finns och vad som är möjligt. Att tro och anta och sen resonera utifrån det på div. forum och andra ställen sprider bara okunskapen och göder skrönorna.

25mm2 chip går att implantera (kom redan 2009 i första versionen och kostar 3 EUR per styck, http://www.mouser.se/ProductDetail/...COIqqEme2sG/r%2bw/BoZLeEqI7w1b/N63IhBPV/Cxg==). Problemen som direkt uppstår är (1) batterikraft och (2) varför ett chip i armen ska veta din geografiska position. Att sända ut det till någon mottagare kräver ännu större chip och batterikraft.

25mm2 chip går att implantera (kom redan 2009 i första versionen och kostar 3 EUR per styck, http://www.mouser.se/ProductDetail/Intel/PMB2540V11-S-LHU6/?qs=sGAEpiMZZMswyCOIqqEme2sG/r%2bw/BoZLeEqI7w1b/N63IhBPV/Cxg==). Problemen som direkt uppstår är (1) batterikraft och (2) varför ett chip i armen ska veta din geografiska position. Att sända ut det till någon mottagare kräver ännu större chip och batterikraft.
Det var precis det jag menade, batteri, kraftfullare sändare och inte minst antennen som inte går att göra så liten som möjligt för att få den att funka. Dessutom drar sändare mer kräm än mottagare så var skulle flyktingen ha batteriet som ska räcka väldigt länge? I en ryggsäck med inbyggd laddare? Eller kanske inplanterad ficka med dragkedja eller laddkontakt utvändigt?

Med chip så menar vi naturligtvis GPS-sändare och inte vanligt chip man redan använder på djur och människor.

Det var precis det jag menade, batteri, kraftfullare sändare och inte minst antennen som inte går att göra så liten som möjligt för att få den att funka. Dessutom drar sändare mer kräm än mottagare så var skulle flyktingen ha batteriet som ska räcka väldigt länge? I en ryggsäck med inbyggd laddare? Eller kanske inplanterad ficka med dragkedja eller laddkontakt utvändigt?

Med chip så menar vi naturligtvis GPS-sändare och inte vanligt chip man redan använder på djur och människor.

Batteriet är nog ett mindre problem. Batteriet till min ryggmärgsstimulator räcker i fem år och då driver den ju dessutom ryggmärgsstimulatorn. Den första sattes in för drygt nio år sedan och då var inte den tekniken ny och bättre, mindre och smidigare lösningar har kommit sedan dess. Med tanke på hur mycket som går att göra inom sjukvården idag och med trådlösa laddare utifrån osv så är det säkerligen inga problem om man skulle vilja sätta spårsändare på folk men något osynligt för personen ifråga blir det såklart inte.

Varför krångla till det hela.
Fotboja med sändare.
Den som avlägsnar denna kvalificerar sig till omedelbar knalltransport ut ur landet, utan möjlighet att överklaga.
Påträffas individ som förstört/avlägsnat boja = permanent förvaring tills transport kan utföras.

Batteriet är nog ett mindre problem. Batteriet till min ryggmärgsstimulator räcker i fem år och då driver den ju dessutom ryggmärgsstimulatorn. Den första sattes in för drygt nio år sedan och då var inte den tekniken ny och bättre, mindre och smidigare lösningar har kommit sedan dess. Med tanke på hur mycket som går att göra inom sjukvården idag och med trådlösa laddare utifrån osv så är det säkerligen inga problem om man skulle vilja sätta spårsändare på folk men något osynligt för personen ifråga blir det såklart inte.

Fast en GPS-receiver drar upp mot 2 W när den är som mest aktiv - förmodligen ganska vanligt inopererad eftersom antennen inte kan bli så bra där. Det är mycket effekt, men kanske kan göra slut på eländet med kalla händer för någon....

Chippet jag länkade till är en fullständig GPS-receiver, med minimala krav på antenn. Så där inne i armen lokalt, kan den bestämma positionen för där den sitter.

Äsch jag gjorde en snabb testdesign och den kräver faktiskt några små komponenter till för att fungera, förutom chipytan. Det blir en rejäl bula under huden :-)

Nej, det sker inte hela tiden. Vad har nykterheten med det hela att göra? Jag hoppas VERKLIGEN att du inte anser att en tjej får skylla sig själv om hon blir våldtagen när hon är full!
Nej, hon får inte skylla sig själv, men on har däremot svårare att säga ifrån och göra motsånd när hon är full och det är därför som man har gjort ett tillägg i lagen som kallas för särskilt utsatt situation.

Amateur Pethead

De flesta våldtäkter, de flesta övergreppen sker i hemmen. Och det är inte främmande män som utför övergreppen.

Å andra sidan har väl övergreppen som hittills sänds "live" på facebook väl haft en övervikt av "främmande män"? Det var iaf inte Johan, Sven eller Kalle som skymtade i sändningen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka