Asylsökande med dubbla identiteteter

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men ärligt talat, vari ligger felet med att samköra de register som hanterar våra utbetalning dvs våra skattepengar.
en asylsökande söker asyl med de bidrag som följer. Der rör sig om hundratusentals kronor. Slår man då i de register som finns visar det sig att han har bott i Tyskland i ett par år. Ergo ska han utvisas dit och Sverige sparar dessa pengar som istället går till ngn som är berättigad.
Han kanske är lyst i Italien för inbrott så ....

Varför tycker du att det är ok att skriva nedsättande om kristendomen? Jesus på korset är kristendomens främsta symbol och att skriva som du gör kan säkert tas illa upp av många kristna troende.
Om man anser att den framställning som finns av Jesus på korset är skrämmande och otäck, och olämplig för barn, så har man full rätt att skriva eller säga det.
Det ingår i yttrandefrihet, och också av att det råder religionsfrihet i Sverige. Man behöver inte tassa på tå och tiga för att inte stöta sig med vare sig kommunister, rasister, kristna eller andra religioner eller ideologier.

Förstår inte varför folk är så rädda för muslimer .Jag har flera kvinnliga bekanta som är muslimer men dom är förståss födda i sverige men dom är som vilken svensk tjej som helst .Avarter finns det i alla religioner och även infödda svenskar .Själv är jag ateist .

Förstår inte varför folk är så rädda för muslimer .Jag har flera kvinnliga bekanta som är muslimer men dom är förståss födda i sverige men dom är som vilken svensk tjej som helst .Avarter finns det i alla religioner och även infödda svenskar .Själv är jag ateist .
För att media skrämmer tror jag. Alla muslimer är terrorister medans alla svenska män är änglar:wtf:

Jag brukade vara rätt reserverad mot utländska män tills jag fick en super snäll muslimsk granne och jag och mormor blev adopterade av en hel muslimsk familj och blev rätt nära.

Sendess är jag inte mer reserverad än mot andra män

Tino Sandajii verkar ju styrka min uppfattning det känns bra.

"En sådan är tjugofemåriga Islam, som inte vill ha sitt efternamn i tidningen, och som kaklar hotellduschar några mil västerut från de röda stugorna i Mjölby. – De flesta som jobbar med mig bryr sig inte om religion och imamer, säger han.

Han berättar att vägen till arbetstillstånd inte behöver vara att ansöka från hemlandet, vilket är den ordning som egentligen ska följas. Det lättaste är att resa in själv, gärna via Lettland där det är lätt att skaffa falska ID-handlingar, och sedan hitta en arbetsplats i Sverige som vill hjälpa till att fixa arbetstillståndet.

Om du har flera identitetshandlingar kan du ha flera ansökningar som behandlas samtidigt hos Migrationsverket. Och även utan uppehållstillstånd kan du driva företag, betala skatt och få lön. Du behöver då tilldelas ett samordningsnummer av en myndighet. I den processen kollar ingen upp din egentliga identitet. – Det finns inget krav på att man ska ha uppehållstillstånd för att få samordningsnummer, säger Ingegerd Widell som är verksamhetsutvecklare på Skatteverket."

Detta är en fullständigt vansinnig ordning det måste väl för tusan samtliga bukefalister hålla med om.?

Självklart tycker jag att han har fel och jag håller inte med i allt, men det går inte att söga till honom. Han påstår saker som är alldeles uppåt väggarna befängda, men säger man emot honom riskerar man att själv bli nedtystad.
Skaffa en ny god man om du behöver ha en, en som du inte har en personlig relation till. Starta en ny tråd om din relation med dina föräldrar, eller ännu bättre kontakta en psykolog o gå i psykoterapi.

Nej, det har jag inte sagt, men där sker det åldtäkter hela tiden. Jag vet inte hur många muslimska män som går på festivaler, men där är varken killarna eller tjejerna nyktra.

Amateur Pethead

Nej, det sker inte hela tiden. Vad har nykterheten med det hela att göra? Jag hoppas VERKLIGEN att du inte anser att en tjej får skylla sig själv om hon blir våldtagen när hon är full!

Tino Sandajii verkar ju styrka min uppfattning det känns bra.

"En sådan är tjugofemåriga Islam, som inte vill ha sitt efternamn i tidningen, och som kaklar hotellduschar några mil västerut från de röda stugorna i Mjölby. – De flesta som jobbar med mig bryr sig inte om religion och imamer, säger han.

Han berättar att vägen till arbetstillstånd inte behöver vara att ansöka från hemlandet, vilket är den ordning som egentligen ska följas. Det lättaste är att resa in själv, gärna via Lettland där det är lätt att skaffa falska ID-handlingar, och sedan hitta en arbetsplats i Sverige som vill hjälpa till att fixa arbetstillståndet.

Om du har flera identitetshandlingar kan du ha flera ansökningar som behandlas samtidigt hos Migrationsverket. Och även utan uppehållstillstånd kan du driva företag, betala skatt och få lön. Du behöver då tilldelas ett samordningsnummer av en myndighet. I den processen kollar ingen upp din egentliga identitet. – Det finns inget krav på att man ska ha uppehållstillstånd för att få samordningsnummer, säger Ingegerd Widell som är verksamhetsutvecklare på Skatteverket."

Detta är en fullständigt vansinnig ordning det måste väl för tusan samtliga bukefalister hålla med om.?

Så vansinnigt är det väl inte att människor kommer i jobb fort? Det vore givetvis ännu bättre om det var lättare att komma hit och få bygga sitt liv och arbeta, utan att ta dessa omvägar.

Hur är den kommentaren öht relevant? Ja, jag betalar mina skatter utan knot och försöker inte komma undan dem på något vis.
Jag betalar mina skatter, men jag gör de avdrag jag har möjligheter till och väljer de lösningar som innebär minst avblödning i form av skatter, avgifter och kostnader. Vilket jag är övertygad att du som företagare gör med.

Jag antar att man kan implantera ett chipp i vissa individer och snart är vi i dystopin.
Du är exakt lika påläst som dom jag citerade ser jag. Nej det finns inga gps-chip man kan implantera, jag har hållit på med elektronik i 50 år och hängt med i framkant av utvecklingen och gör det fortfarande så jag VET vad som finns och vad som är möjligt. Att tro och anta och sen resonera utifrån det på div. forum och andra ställen sprider bara okunskapen och göder skrönorna.

@Görel Visst är det vad du och dina kolleger alltid drömt om som socialsekreterare att ta fingeravtryck på alla ni kommer i kontakt med?
En mycket bättre lösning är ju att införa fingeravtrycksläsare istället för portkod och ersätta/komplettera alla betalterminaler med fingeravtrycksläsare samt slopa kontanter och bara ha elektronisk plånbok. En cental databas som styr allt och man har stenkoll på alla som finns i riket, naturligtvis ska det kompletteras med nån miljon kameror och ansiktsigenkänning och ANPR i varje gathörn samt endast e-post och röstscanning i telenätet, kopplat till centraldatabasen. :up: :cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka