Astrid är här nu =)

KisseNova

Trådstartare
Jag hämtade en svart sköldpaddshona ifrån Djurens vänner i Skara igår. En 2 årig kelig flicka som sovit med mig i sängen inatt. Hon är dock smal, på gränsen till mager men det ska vi snart fixa ordning på ;)

Förstår inte hur man kan ha lämnat bort en sån underbar tjej, jag är på väg att smälta :love:

Har tyvärr inga kort just nu då kameran bråkar.

Sv: Astrid är här nu =)

En kräsen flicka är det med.

Fick veta av innehavaren av djurens vänner att hon bara åt friskies för något annat tyckte hon inte om, och definitvt inte royal canin. Jag är ju stort fan av rc, så jag gick in i stadens ena djuraffär och bad om råd för att få upp en smal katt i vikt. Ut kom jag med rc outdoor, ett fett foder för att få upp hullet. Eventuell ska jag byta igen sen när normalvikten är nådd. Astrid fick 2 portionspåsar med blötmat som åkte ner lika fort, så hon har gått här och jamat och fjäskat efter mer mat då hon inte alls gillade sitt torrfoder. Kom då på att jag hade glömt blanda ihop hennes torrfoder med rc. Så fort jag hade ställt ner skålen med torrfoder så började hon äta rcs bitar och plockade bort friskies torrfoder. Även min pojkvän hörde att innehavaren sa att Astrid absolut inte åt royal canin.Tror att innehavaren hade missuppfattat vad Astrid faktiskt gillar :cool:

lite dåliga kort, Astrid ville helst mest mysa så jag fick skynda mig och när jag väl fick bra kort så dog kameran. Får nog inse att det är dags att köpa en ny snart ...

100_1200.jpg
100_1202.jpg

Grattis till kissen!

Jag var och hämtade en kattunge på djurens vänner i Skara för 2 veckor sen En mager liten stackare som har problem med lös avföring och diarréer. Ville heller inte äta först. Nu äter hon, har fått lite hull, men är fortfarande väldigt mager, man känner skelettet under, varenda kota i ryggraden...

Hur går det med din kisse? Är hon stabil i magen?

Blir lite fundersam på om det är allmänt magra katter på djurens vänner i Skara??

Nej, hon är rätt dålig i magen fast det antar jag är miljöombytet ??

Jag vet inte hur katterna ser ut i allmänhet där eftersom jag bara såg 4 katter (2 runda och 2 slanka) så det är inget jag kan uttala mig om.

Astrid hade tydligen bott på jourhem fram till i tisdags då hon kastrerades, så jag vet inte varför hon är så smal. Men hon gillar royal canins mat så vi ska nog få ordning på vikten.

Så där såg vår ena (tillfälliga) katt ut när hon kom till oss, hon hade också bott i jourhem innan men var väldigt nätt. Nu har hon dock fri tillgång och är alldeles lagom i hullet, din katt kanske inte hade fri tillgång innan eller har varit stressad på förra stället?
Hon var väldans söt iaf!

Har ingen aning, men hon har fri tillgång på torrfoder nu iaf och sen jag bytte över till royal canin så äter hon ofta.

Hur lång tid tog det innan er katt gick upp i vikt ?

Får man leva på Friskies är det nog inget konstigt att en katt förblir mager.

Nu vet jag inte vilken variant hon fick, Friskies har blivit lite bättre än de varianter som var deras enda var för några år sedan.
Men det vanliga för de flesta klassiska matvaruaffärs-sorter är för lite fett.

Kissen vi har levde faktiskt på Friskies innan hon hamnade här, nu äter hon Mjau torrfoder (torrfodret med mest kött i) och pälsen blänker. Hon får även burkmat varannan eller var tredje dag.

Astrid är en helt underbar katt :love::love:

Var hos veterinären förut, visserligen sprang hon iväg när hon såg katttransporten men inte en reaktion på veterinärstationen. Låg helt stilla när dom plockade hennes stygn och fjäskade för praktikanten.
Men det bästa enligt Astrid var att få komma hem igen, hon gick ut ur transporten här hemma och man bara ser hur nöjd hon var att få kommit tillbaka hit.

Sover med mig i sängen, och väcker mig varje morgon genom att hon går runt i lägenheten och skriker. Då vill hon ha sällskap

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 974
Senast: manda
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 476
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Jag behöver bollplank och råd, jag mår som ett ruttet äpple. I somras träffade jag en ny kille, båda blev blixtkära. Vi har inte varit...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 149
Senast: Shenzi
·
S
Katthälsa Jag köpte en katt hona igår på runt ett år skulle hon vara ... Hon som hade katterna hade många katter som bodde utanför hennes hus...
Svar
19
· Visningar
5 133
Senast: SannasMichelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II