Astma och årstider

nellie96

Trådstartare
Ni med astmakatter, har ni märkt att era kissar blir bättre i astman under vissa årstider? Min bosse fick sin diagnos i höstas och har gått på kortison sedan dess, han har hostat i princip varje dag. Men så plötsligt, i samband med att våren kom, så har han slutat. Han har inte hostat på en vecka. Hur är det möjligt? Har det med årstiden att göra? Eller är det bara en tillfällighet att han mår lite bättre för en stund efter att han blivit medicinerad? Skönt är det i alla fall! Hoppas det håller i sig.

Senast ändrad:
Sv: Astma och årstider

våran siames har astma och han blir alltid mycket bättre på våren/sommaren och sen mycket sämre på vintern, så det kanske hänger ihop på nåt sätt.

Sv: Astma och årstider

Ok, va skönt! Även om det så klart vore skönast om dom blev helt friska. Kanske det har med luften att göra? Det är ju en torrare luft på vintern.

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 791
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Sparky har ju haft en astmadiagnos i två eller tre år nu. Allt fungerar hur bra som helst, och hon slutar hosta mer eller mindre direkt...
Svar
14
· Visningar
1 019
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 824
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt