S
sommardag
Någon som har astma men ändå rider och har häst?
Hur funkar det?
Hur funkar det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Någon som har astma men ändå rider och har häst?
Hur funkar det?
Alldeles utmärkt bara jag tar min medicinering enligt ordination
Jag har numera oftast en medryttare/hästskötare som borstar min/mina häst/hästar.
Undviker att handskas med höet, halm och torv är bannlyst som strö använder enbart dammfritt spån och jag sopar sällan....
Jag tar på morgonen: 20mg Bricanyl tabletter, 2 st aceltylsystein tabletter upplösta i vatten, 1 tablett Telfast 180 mg.
Mitt på dagen: 20 mg Bricanyl tabletter.
På kvällen: se morgon.
Ventoline spray vid behov.
Fick min diagnos när jag var ca 7-8 månader men tyvärr så vägrade mina föräldrar att medicinera mej så när jag var fyllda 18 tog jag själv tag i medicineringen.
Har astma utlöst av: ansträngning, kyla, värme, pollen, djur ( både päls och fjäder ), nötter, skaldjur, tobaksrök/stark parfym/blommande krukväxter = stark lukt m.m.
T.o.m. spädbarnslukten/spädbarnsferromonerna ger mej astma, så att sniffa på en mjuk bebismage ger mej alltså astma
Fyllde 50 för några år sedan och anser att så länge jag tar min medicin och undviker i största mån det jag inte tål besväras jag inte av astman.....
Därför har jag 2 hästar, 8 katter