Åsna eller Mula??!!

Sv: Re: Åsna eller Mula??!!

Okej. Men jag tror inte att det är nånting att rida på direkt. Kanske promenader bara.

Det är väl klart man kan rida på en åsna! Inte hoppa och rida dressyr kanske, men rida går utmärkt om man köper en lite större ras.

Till TS: man behöver inte sko åsnor, bara verka. De har hårdare fötter än hästar, så de behöver inga skor.

Sv: Re: Åsna eller Mula??!!

Det är väl klart man kan rida på en åsna! Inte hoppa och rida dressyr kanske, men rida går utmärkt om man köper en lite större ras.

Till TS: man behöver inte sko åsnor, bara verka. De har hårdare fötter än hästar, så de behöver inga skor.

Fortfarande vääääldigt gammal tråd;)

Sv: Åsna eller Mula??!!

Hoppar på dennna gamla tråd. Sveriges största åsna var 1.56. Det är fullt tillräckligt!:laugh:De flesta åsnor i Sverige ligger på metern och lite till, men det finns en hel del större.Priset blir lite annorlunda förstås. Min största åsna blir 2 i slutet på juli och hon är ca 1.30 nu. Hennes mamma är 1.35 och pappan 1.40. Jag ser fram emot att få rida henne.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 317
Senast: shia
·
Skola & Jobb Hjälp och råd kära Bukeorakel! Ber om ursäkt för långt och rörigt inlägg, ska försöka reducera ner det så mycket jag kan. Jag har...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
13 932
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Måste ställa en dum fråga.. Jag har haft hästar i lite drygt 10 år. Då det inte gjorts några ananlyser på hösilaget tidigare har jag...
Svar
1
· Visningar
752
Senast: Isislover
·
Hästmänniskan Nu är min häst troligtvis senskadad pga "bättre kunnande människor". Jag är så arg & så otroligt ledsen för att detta har hänt min fina...
2
Svar
27
· Visningar
4 218
Senast: sirpa40
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Snabbtest för Gardia