Askö-welshar

Sv: Askö-welshar

Har nog aldrig under alla år sett en enda ponny på det stället...

Så jag gissar på att svaret är nej.

Men Welsh här på buke borde ju ha full koll på denna fråga
AM

Senast ändrad:

Askö-welsharna (och lite shetland), födda på 1970-80-talet var uppfödda av Cecilia Sjögren, Askö Gård, Värsterås. Om det är samma Askö som har SWB vet jag inte.

Tveksamt.

Askö gård och Askö stuteri är inte samma sak även om det är på samma ställe.

Området är ju delat även om hagarna till halvbloden är runt omkring.

Nisse på Askö har ju inte hållit på med ponnyuppfödning. Däremot halvblod och kreatur under mycket lång tid.
Fast kreaturen är nog borta nu.

AM

Stämmer, men det var väldigt länge sen. Runt 1970-80-talet och var uppfödda av Cecilia, stämmer också att det inte är Nisse som födde upp just dom. Cortez stod på Askö framtill 2003 då han somnade in i sin box. Tror han blev 22 år.

Senast ändrad av en moderator:

Jag kan inte nått om Askö alls, vem är Cecilia i förhållande till Nisse? Den welshen jag vet som heter Askö "i förnamn" är född 1978 eller 1980 tror jag.

Jag menade inte att det var Nisse som födde upp welshar utan att det kunde vara samma ort.

Inget förhållande alls utan befann sig på samma område.

Askö har liksom flera hus och byggnader än enbart stuteriet där Cortez stod.

Ungefär som att Enköping kan ha flera uppfödare än en ;)

AM

Hon som födde upp dom, flyttade därifrån 1978. På den tiden bodde inte Nisse på Askö. Är alltså samma stall som han hyr nu.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 383
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 682
Senast: Acto
·
Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
599
Senast: Robina
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
612
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka