Åska, hagel och drivis!

ylvaaskersund

Trådstartare
Då trivs Tindra som fisken i vattnet, jag har en foderhäst som ÄLSKAR när det regnar, blåser det kallt också e lyckan fullkomlig! Får hon välja på ngn av mina två ligghallar och hagen så väljer hon att stå mitt i hagen!!!! Ngn annan som har en häst med konstiga vanor och begär?

Sv: Åska, hagel och drivis!

Min ponny är nog lite sådär också :p När det är soligt och varmt står han i vindskyddet och kurar, men när det börar regna skuttar han ut och börjar leka/beta/vila utanför skyddet :D Lite roligt, för jag är likadan. Går hellre ut och t.ex promenerar om det regnar :rofl:

Min häst är otroligt fascinerad av åska :D När det åskar står han mitt i hagen, äter inte eller någonting, står bara och kollar upp mot himlen och försöker 'se' ljudet :p När det regnar kryper han gärna in i vindskyddet och står i öppningen och kollar ut.

Min häst ÄLSKAR maskmedel :D Första gången hon någonsin gnäggade åt mig va precis när jag hade avmaskat henne :D Hon slickar alltid hela sprutan jättenoga och trillar någon ner på golvet glufsar hon glatt i sig det! Efter att man har avmaskat henne travar hon alltid efter en och måste kolla om man har mer. Däremot hatar hon till exempel betfor, så hon har lite skum smak :D

Haha, min gillar också avmaskningsmedel! :rofl:

min gamla ponny var så där, snöstorm var riktigt mysigt:p nuvarande pålle ska bara in när det regnar/snöar eller är nått lite otrevligare väder:devil:mesproppen:love:

hehe en gammal avelshingst på gården var beroende av snus:p när gubben dog som tog hand om honom blev hingsten tosig och innan folket kom på att det var hans nikotinbehov som ställde till det, så dem fick allt börja lägga en prilla på ena stolpen dagligen igen som han kunde sniffa på:D

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 349
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 098
Senast: Lavinia
·
Träning Hej, Förslag på alternativ träning för ett 12-årigt dressyrponnysto som är lite för smart för sitt eget bästa. Hon går 2-3 dressyrpass i...
Svar
5
· Visningar
906
Senast: JenIng
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 572
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar