Jaha, då var det dags att fundera på hingst. Har svårt att bestämma mig och behöver hjälp
Såhär ser lilla damen ut:
Här är hon dock ganska sommarfet
även här..
Lite bättre här 2½ månad senare
som ni ser har hon brett mellan frambenen
Här är förra avkomman e. King Marco
Maja är e. Stanford-Brabant-Verdi och jag vill ha en ädlare hopphingst av mindre modell till henne, gärna högställd, trevligt temperament.. Ja, önskelistan kan göras lång man kan inte få allt men en del kanske.. Hon har mkt egen motor och är ärlig på hinder, har ingen vägvinnande galopp men en bra ökad trav, energisk skritt.
Dessa hingstar har jag funderingar på, skriv gärna vad ni tror och tycker om kombinationen:
Cosmopolite S - han är ju ädel och elegant, har hög ridbarhet (frågan är ju hur bra han nedärver detta) Första fölårgången verkade ju bli högställda och eleganta.
Tornesch - verkar ju nedärva sin energi och goda ridhästmodell. Har hög ridbarhet.
Dammen- Verkar ge mindre och ädla avkommor, har hög ridbarhet.
Acacio- Bra temperament, verkar ge mindre avkommor (osäker). Elegant.
Två hingstar på "reservlistan"
Last Liberty- lite stor kanske men en förädlare som verkar ge högställda avkommor
Favoritas- Liten och ädel, vet dock ej vad han ger.
I första hand är jag intresserad av dom 3 översta hingstarna..
Såhär ser lilla damen ut:
Här är hon dock ganska sommarfet
även här..
Lite bättre här 2½ månad senare
som ni ser har hon brett mellan frambenen
Här är förra avkomman e. King Marco
Maja är e. Stanford-Brabant-Verdi och jag vill ha en ädlare hopphingst av mindre modell till henne, gärna högställd, trevligt temperament.. Ja, önskelistan kan göras lång man kan inte få allt men en del kanske.. Hon har mkt egen motor och är ärlig på hinder, har ingen vägvinnande galopp men en bra ökad trav, energisk skritt.
Dessa hingstar har jag funderingar på, skriv gärna vad ni tror och tycker om kombinationen:
Cosmopolite S - han är ju ädel och elegant, har hög ridbarhet (frågan är ju hur bra han nedärver detta) Första fölårgången verkade ju bli högställda och eleganta.
Tornesch - verkar ju nedärva sin energi och goda ridhästmodell. Har hög ridbarhet.
Dammen- Verkar ge mindre och ädla avkommor, har hög ridbarhet.
Acacio- Bra temperament, verkar ge mindre avkommor (osäker). Elegant.
Två hingstar på "reservlistan"
Last Liberty- lite stor kanske men en förädlare som verkar ge högställda avkommor
Favoritas- Liten och ädel, vet dock ej vad han ger.
I första hand är jag intresserad av dom 3 översta hingstarna..