Åsikter/tips ang. hingstval

Sv: Åsikter/tips ang. hingstval

Quite Easy har jag tittat lite på oxå men dels tycker jag att han är aningens för dyr för mig och dels kanske avkomman blir svårsåld (om man av en el. annan anledning skulle få för sig att sälja) då marknaden är full av QE-avkommor..

Bra hästar är aldrig svårsålda även om marknade kryllar av den stammen (men hur bra en avkommas blir vet kan ju aldrig innan), minsdr bra är alltid mer svårsålda avsett stam.

mycket_irriterad skrev:
Bra hästar är aldrig svårsålda även om marknade kryllar av den stammen (men hur bra en avkommas blir vet kan ju aldrig innan), minsdr bra är alltid mer svårsålda avsett stam.

Naturligtvis är det så ;)

Hon var mätt till 167 cm på föl visningen, omusklad (och mag-opererad 4 veckor innan). Så med lite muskler och resning så blir hon ju lite större.

Dett är ju som sagt en liten chansning. men avkomman behöver ju inte bli så stor och Elmshorn har ju en del fullbod i sig!

Splittan skrev:
Dett är ju som sagt en liten chansning. men avkomman behöver ju inte bli så stor och Elmshorn har ju en del fullbod i sig!

Har för mig att Hovis kände nån som hade en Elmshorn-avkomma som inte var så hemskt stor, för han ville pracka på mig den, ska nog fråga honom nästa gång han kommer...

Av dom du har skrivit upp skulle jag valt Dammen men även Elmshorn är ruskit fin.

Mycket att välja mellan på både gott och ont.

Fager skrev:
Av dom du har skrivit upp skulle jag valt Dammen men även Elmshorn är ruskit fin.

Mycket att välja mellan på både gott och ont.
Ja, det verkar som om Dammen är "favoriten" hos många..
Får se om jag kan enas med mig själv om honom.. ;)

Hoppas bara nu att Dammen löser betäckningslicens i år med tanke på att avgiften har höjts :crazy:

Liknande trådar

Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 315
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 831
Senast: Görel
·
Avel Har ett svart KWPN sto (även med i ASVH) på 16 år. E.Haarlem - Voltaire - Furioso II o på mödernet wellington - nimmerdor - Inschallah x...
Svar
6
· Visningar
2 649
Senast: sassiball
·
Avel Kommer med stor sannolikhet betäcka mitt 4-åriga sto i år för att ge henne en lång läketid efter en vrickning i hagen som inte vill ge...
Svar
0
· Visningar
968
Senast: Linn_H
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023