Äsikter om hingstlinjer ????

K

Konie

Kom igen nu och ge mig era åsikter om hingstarna (linjerna) Sierra Kosmos & Meadow Road

Sv: Äsikter om hingstlinjer ????

Jag har inga direkt användbara åsikter men jag skulle viljat ha en Meadow Road märr och betäckt faktiskt...har inte kollat morfars statistiken men jag tror han lämnat rätt bra som sådan...Sierra Kosmos hästar kan väl bli aningens skarpa har jag fått för mig.

Jag har också fått den uppfattningen om Sierra Kosmos, lite vasst. Men har sett för få hästar för att kunna säga att jag vet...

Meadow Road. Nja, han lämnar ju ofta snýgga hästar men de verkar inte ha den bästa viljan

Flurar vidare lite.....
Om den ene ger vasst och den andra ger lite ovilliga.... Vad blir det då i korsning?
En vass ovillig figur eller vad?

Jag vet att Meadow är bra som morfar , han har lämnat väldigt bra i USA i Sverige finns det nog inte så mycket ston efter honom. Vi har två ston efter honom och dom har Speedy somolli och Speedy Crown som morfäder och det är en välldigt bra korsning om man tittar på blodbanken/ Sixten

Vad roligt att höra. Jag har precis skaffat ett Meadow Road - Speedy Crown-sto.
Vi hade henne inackorderad, och jag tog över henne för att hon är så himla söt och trevlig.
Tänkte att duger hon inte i trav-aveln ska jag korsa henne med arab.
Fast nu är hon dräktig med Muscle Memory.

Vad kul ! vad heter hon ? den hingsten passar nog bra meadow har ju funkat på mucles yankee(stavade jag rätt nu ?)./sixten:bow:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 196
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 354
Senast: Sesca
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 354
Senast: Googlarn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka