Åsebro foder!

W

Weeei

hej!
jag funderar på att byta till åsebro foder (Winner). Jag har sett att det finns men eller utan svart havre. Vad är det för skillnad mellan vanlig och svart havre?
Hur lång tid brukar ni ta för att vänja dom vid ett nytt foder?
För nu får hon lusern, betfor, havre och korn och det innerhåller ju Åsebro foderna också.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Åsebro foder!

Skillnaden mellan svarthavre och vit(gul)havre är framförallt färgen på skalet.

Innehållsmässigt kan havre variera en del beroende på vilken havresort det är, MEN om det är en svarthavresort eller en vithavresort som fodret är tillverkat av har ingen större skillnad.

Köp det som är billigast av de två varianterna !
 
Sv: Åsebro foder!

Vi kör med åsebro COOL. Hästarna blir inte alls pigga och har fin avföring. Men nu har dom höjt priserna rejält, så du kmr nog inte få det mkt billigare. COOLEN som vi körde med kostade ca 130 spänn och nu 160.. Det är ganska högt pris, men jag rekomenderar den varmt!
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
717
Senast: Ajda
·
Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
24
· Visningar
2 884
Senast: Rugge
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 559
Senast: Sassy
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 670

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp