Åsebro foder!

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Weeei
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 350
W

Weeei

hej!
jag funderar på att byta till åsebro foder (Winner). Jag har sett att det finns men eller utan svart havre. Vad är det för skillnad mellan vanlig och svart havre?
Hur lång tid brukar ni ta för att vänja dom vid ett nytt foder?
För nu får hon lusern, betfor, havre och korn och det innerhåller ju Åsebro foderna också.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Åsebro foder!

Skillnaden mellan svarthavre och vit(gul)havre är framförallt färgen på skalet.

Innehållsmässigt kan havre variera en del beroende på vilken havresort det är, MEN om det är en svarthavresort eller en vithavresort som fodret är tillverkat av har ingen större skillnad.

Köp det som är billigast av de två varianterna !

Sv: Åsebro foder!

Vi kör med åsebro COOL. Hästarna blir inte alls pigga och har fin avföring. Men nu har dom höjt priserna rejält, så du kmr nog inte få det mkt billigare. COOLEN som vi körde med kostade ca 130 spänn och nu 160.. Det är ganska högt pris, men jag rekomenderar den varmt!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
800
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 176
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom... 2
Svar
28
· Visningar
1 661
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
563
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka