Åsbo den 29 April

Ella-82

Trådstartare
Är det någon mer som skall dit och tävla eller bara vara publik?

Jag skall grooma, det skall bli superkul!!! Vi hade maratonträning i måndags och jag är helt säker på att det kommer att gå fort nere i Åsbo!!!

//Ella

Sv: Åsbo den 29 April

Jaha, det var tydligen ingen härifrån som var där...

Men bra gick det för oss, vi vann maraton!!!! Kom 3:a totalt!!!:) :) :)

Ella-82 skrev:
Jaha, det var tydligen ingen härifrån som var där...

Men bra gick det för oss, vi vann maraton!!!! Kom 3:a totalt!!!:) :) :)

Jobbade hela dagen annars hade jag varit där å tittat!!!
Roligt att det gick så bra för er!!! :bump:

Tack. Det var jätte kul!

Skulle inte ni ha precision körning idag? Har du varit med?

Ella-82 skrev:
Tack. Det var jätte kul!

Skulle inte ni ha precision körning idag? Har du varit med?

Jo visst hade vi det!

Gick kanonfint! :bump:
Ligger några bilder i tråden om Drive-Out rockarder! :)

Camilla hur lyckas du hålla honom så fint i hull??? Anton blir tjock bara man nämner ordet gräs...

Idag var Anton hoppstjärna!!! Min kompis tävlade honom (jag är inte så mycket för hoppning). Det gick jätte bra med tanke på att han knappt har hoppat förut. Ser ni jätte hindren...

JMMOOOPQCMHQK0.jpg

Senast ändrad:

Ella-82 skrev:
Camilla hur lyckas du hålla honom så fint i hull??? Anton blir tjock bara man nämner ordet gräs...

Idag var Anton hoppstjärna!!! Min kompis tävlade honom (jag är inte så mycket för hoppning). Det gick jätte bra med tanke på att han knappt har hoppat förut. Ser ni jätte hindren...

JMMOOOPQCMHQK0.jpg

GUUUUUUDD!!!!:love: Han e ju så sööööt!:love:
Hur "högt" e de om man får fråga? Är inte så mycke för det där med hoppning jag heller! Vågar inte precis, Maxi blir så lycklig när han får hoppa så efter hindret bara tvärnitar han å hoppar som en gummiboll med huvet mellan frambenen! :eek: :D Lite synd om honom tycker jag allt att han inte får hoppa mer eftersom han tycker det är så kul- men jag vågar bara inte när han gör så! :smirk:

De där me hullet kan jag tyvärr inte svara på! :p Gör inte spec. mycket faktiskt! :angel: :p
Men jag tror inte att Anton och Maxi är av samma modell precis... Tror Anton tillhör de lite grövre flingorna! :love:

joodå, jag var där=)
å vi vann vår klass så de va riktigt kul=)

Grattis!!!!:)

Vad heter kusken? Vilken blir er nästa tävling?
Min tränare vann precisionen i Msv klassen.

Knut Andersson
vi funderar på eskilstuna innan vi drar vidare utomlands=)
själv då?
Ja, han heter Peter eller nåt sånt va?

Vi hade tänkt åka till Höganäs (KUSK), men den blev ju inställd. Så nu tror jag att vi siktar på Åstorp. Vet ej när den tävlingen är, någongång i Maj... Min kusk får informera mej lite bättre. Men sen skall jag hålla reda på mina egna tävlingar oxå.

Ja, min tränare heter Peter, han är inte utbildad än, men han håller på. Så det är inte så dyrt att träna för honom, jättebra för min student kassa. Sen är han duktig o trevlig.

Alltså,är det inte väldigt många tävlingar som har blivit inställda i år. Vad jag vet så har Hermanstorp, Sjuhäradskuskarnas och nu Kusks tävlingar blivit inställda. Är det några mer?

Såg ju i början av året ut som om det skulle vara riktigt gott om lättklasstävlingar, men det tunnas ju ut mer och mer.

Jag vet det är jätte tråkigt. Det är antingen för få tävlande el för få funktionärer. Vart är vår underbara sport på väg?:crazy:

Ja, det kan man oroligt börja fråga sig.

Och man kan ju undra hur motiverade de arrangörerna som får ställa in pga för få anmälningar är att ordna en ny tävling nästa år. Det är ju ändå en hel del jobb med förberedelser långt innan anmälningstiden går ut.

mm...det såg ut att bli ett riktigt bra år för vår 3:e häst Spender, i o med alla lättklass tävlingar...men nej...synd så sören!!
Får hoppas det blir bättre till nästa år...
Bra initiativ av Åsbo att anordna endagars med både lätt å medelsvår!
Synd för vår del bara då vi körde vår 1:a häst i medelsvår, blir lite svårt att hinna med lättklass då...annars hade den tävlingen varit perfekt..

Vi får helt enkelt vara lite mer aktiva nästa år o anmäla oss i tid=)

Hur få är för få för att ordna en tävling nere i södra sverige? Här uppe är det bedrövigt. I helgens lätt klass tävling (bara dressyr och precision) hade vi 16 startande. Förra sommaren kördes en lätt/msv tävling med 12 anmälda!! Vi kan inte ens drömma om fullt startfält, reserver osv. Mycket tråkigt. För två år sen hade vi 36 startande vid samma tidpunkt. Var har alla tagit vägen??:confused:

Jag är ju en fd Gotlänning o när vi tävlade på vår underbara ö så var det inte många starter, inte så konstigt kanske... Men ändå hade vi bra tävlingar. Jag tror om körningen skall forsätta så måste vi ha många frivillga entusiaster som vill hjälpa till.

Vi skall ha program- o precisionskörning här i Laholm den 14 Maj, en liten träningstävling. Gissa hur många som har anmält sig? 4 st.... Den lär ju bli rätt inställd!!!

Jag som groom o nybliven kusk blir lite ledsen när jag ser hur många bra tävlingar blir inställda, finns det några tävlingar till mig? Min kille har precis börjat köra, det är bra för framtiden. Vi måste bli fler!!!

Vet att det ser lite dystert ut just nu, men jag kan ändå inte låta bli att tro på körningen. Jag vet inte vad det beror på, men det känns som om det ändå är på väg framåt nu. Det är ganska många unga som börjar köra och som engagerar sig så det är bara att hoppas intresset håller i sig.

Jag hörde att Borås hade 23 anmälda, så de borde faktiskt kunnat genomföra sin tävling.

Ja, jag får hoppas att det är på uppgång. Men som sagt så är det tråkigt att man måste ställa in tävlingar för att det är för lite folk.

Vi var anmälda till Borås, tycker oxå att de kunde ha haft sin tävling. Det kan ju inte ha varit många som fattades?

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 524
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 921
Senast: Derivata
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 500
Senast: Sassy
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 434
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka