Arvode på medicin?

Vildvittra_

Trådstartare
Jag var just på apoteket och hämtade ut lite smärtstillande till hunden.
Jag fick betala ca 225kr för en liten burk. Senare när jag kommer hem står priset 125kr på burken och på kvittot står det Pris: 125kr Arvode: 100kr.
Vad är det jag betalar 100kr extra för? :confused:
 
Sv: Arvode på medicin?

Vildvittra_ skrev:
Jag var just på apoteket och hämtade ut lite smärtstillande till hunden.
Jag fick betala ca 225kr för en liten burk. Senare när jag kommer hem står priset 125kr på burken och på kvittot står det Pris: 125kr Arvode: 100kr.
Vad är det jag betalar 100kr extra för? :confused:

är det inte en vetrinär som ringt in receptet åt dig då , som vill ha arvode?
 
Sv: Arvode på medicin?

Alltså vi var till vet. med honom igår. Han kom hem och hade ännu ondare än innan och hon hade inte skrivit ut något smärtstillande och vi glömde ju såklart fråga om det. Då ringde vi till Disktriktsveterinärerna här (som vi besökte igår) och de skickade då ett recept på smärtstillande till vårt apotek.
Jag trodde inte distriktsveterinärer tog 100kr bara för ett recept men tycker vi skulle ha fått igår?
 
Sv: Arvode på medicin?

Tyvärr brukar veterinärerna ta en slant för att ringa in recept även om man kanske inte tycker det är befogat alla gånger.
 
Sv: Arvode på medicin?

Jaha okej. Jag hade bara ingen aning om det. Tror jag inte orkar fördjupa mig mer i det här. En hundring är ju inte direkt någon stor summa egentligen, dock med min studentkassa är alla summor betydande :crazy:
 
Sv: Arvode på medicin?

jag har betalat runt 60 kr i arvode när jag fått recept inringda.. å jag bor på vischan så jag kan tänka mig att det kostar mer i lite större städer.
 
Sv: Arvode på medicin?

"normalt" receptarvode vid inringda recept är 108kr, men det låter lite konstigt att du fick betala för det när du ändå varit inne på kliniken och receptet var som en del i besöket/behandlingen. Tycker jag allstå...
 
Sv: Arvode på medicin?

Vissa kliniker tar betalt för recept även vid besök.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
979
Senast: bobbbo
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 389
Senast: Troll
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 676
Senast: fixi
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 387
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp