Artroskopi

Scilla

Trådstartare
Någon här som har en häst som är opererad via artroskopi i kotan?

Hur ser era hästar ut vi själva hålet när det växt igen?

Min ena häst är ju opererad i bägge bakkotorna pga kotsenbensfrakturer och på bägge kotorna så har han fått något som känns som gallor precis vid själva hålen. Är det normalt?

Sv: Artroskopi

Min haflinger fick en lös benbit bortopererad via artroskopi från kotleden höger fram för 7 veckor sedan. Det syns absolut ingenting men jag kan känna en liten, liten knöl (hård) vid varje ”hål”.

Vid återbesök på kliniken förra veckan tyckte veterinären att det hade läkt fantastiskt bra så det var tydligen helt normalt med dessa ”knölar”.

Så var min också den första tiden men nu har det gått 8 månader sedan operationen och nu är "gallorna" helt synliga. I övrigt är han helt torr i benen.

Min opererades i carpus efter en skada, för ca 6 veckor sedan. Hon har varit väldigt svullen, men det börjar gå ner. Hon har varit stel i knät pga svullnaden, men rör sig fint nu. Hårda knutor finns där de öppnat, och hela knät känns lite "knöligt".

Jag opererade min i framkotan med artroskopi och han har fått en galla i ingångshålet som knappt syns, men man känner den. Tydligen helt normalt enl vet.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
944
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 552
Senast: Mia_R
·
Ridning Jag har pga psykisk ohälsa haft problem att hålla vikten vilket resulterat i rätt många överflödiga kilon. Problemet är att det även...
Svar
15
· Visningar
1 378
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 097
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025