Artroskopi för lösa benbitar....

P

PeGe

Jag har ett sto som jag har haft problem med i drygt ett och ett halvt år. Hon har haft återkommande kotledsinflammationer och nu har det bestämts att vi ska försöka med att ta bort det tre lösa benbitarna som finns i kotlederna fram. Är det någon som kan berätta om konvalecensen? Hur lång är den? När kan hon stå i hage igen?
Hur lång tid tar det innan man kan sätta igång henne igen?
Tacksam för alla tips och råd från Er! :bow:

Efter en artroskopi i hasen fick vi följande "schema".

2 veckors boxvila (med skrittpromenader för hand)
1 månad i konvalecenthage och sedan kan man börja sätta igång hästen.

Det brukar vara samma sak med benbitar i kotleden....6-8 veckor innan det är dags att sätta igång träningen på allvar.

Lycka till med operationen!

Tack !!!!
Det kan vi verkligen behöva.... Hoppas innerligt att det är benbitarna som ställer till det, för prognosen på en sådan här operation verkar vara ganska god.

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 013
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 527
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Jag har en fyraårig islandshäst som bara precis är inriden - tränad så pass mycket att han kan ridas från punkt A till punkt B i ett...
Svar
4
· Visningar
808
Senast: Roheryn
·
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 063
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka