Artros :-(

Linda_77

Trådstartare
Min 9-åriga älskling har fått artros i sina armbågar och haltar till och från på vänster fram :cry: Har fått Metacam och Seraquin (ett glukosaminpreparat) från veterinären, vilket åtminstone gör honom pigg och glad.
Nån som har några erfarenheter av artros-vovvar? Hur länge kan man räkna med att dom kan hålla sig glada med smärtlindring?
Om någon provat andra grejor ex. nypon eller gurkmeja får ni gärna berätta vilket som fungerar bäst och vart man enklast och billigast får tag på det. Eller era erfarenheter av alternativbehandling, typ akupunktur och laser.

Lazzo-Matten
 
Sv: Artros :-(

Vår hund(schäfer) får förutom kortison även ett preparat som heter aktiv hund. Det är baserat på grönläppad mussla, tillverkas av octean (www.octean.se), köpt av veterinären på dennas inrådan.
Har på dessa preparat hållt sig nästan bekymmersfri:banana:
de senaste åren. Är 11år och våran pussgurka!!:love:
 
Sv: Artros :-(

Många håller sig bra på Hills j/d, som kan ges istället för glukosaminer.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en gammal hund som fått diagnos artros i höfterna. Hon fick sin första spruta Librela för några dagar sen. Symtomen är att hon...
2
Svar
38
· Visningar
4 134
Senast: Wingates
·
Hundhälsa I somras tog jag hand om en OEB, omplacering. Pigg, frisk och glad, 2 år. Har haft en tuff start i livet med flera olika ägare och...
Svar
2
· Visningar
1 060
Senast: LaMagia
·
Hundhälsa för 2 veckor sedan skadade sig min afghan valp, bara 13v gammal när hon lekte i hagen o ramlade. Hon blev akut halt kunde inte stödja...
Svar
18
· Visningar
4 039
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 863
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp