Ärt- och majspure

Jolanta

Trådstartare
jag kokade precis en massa gröna ärtor som jag sen mixade till puré. Nu när jag satt på internet så läste jag att man ska sila bort skalen på både majs och ärtor.

Jag smakade själv på puren, och jag kände då inte något som helst i skalväg, puren är alldeles slät. Ska man ädå sila den? Innehåller ärtskal något som inte är bra?

Sv: Ärt- och majspure

Jag tror det är för att man ska undvika skalbitar. Vi gjorde mycket majspuré i början då det var det enda E tyckte om. Försökte sila en gång men det var väldigt bökigt så hon åt med skalen på. Har man mixat ordentligt ska det knappast vara några problem.

Sv: Ärt- och majspure

Mina har ätit ärtorna som de är från början. inga problem med skal för dem.

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 159
Senast: cirkus
·
Foder & Strö Efter att ha fått analyssvaren på årets grovfoder satte jag igång och räknade foderstater. Då kvoterna är lägre än jag haft förr behöver...
Svar
15
· Visningar
3 039
Senast: Kodiak
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 763
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 233

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka