Årsmöte ?

L

lyckorna

Jag har för mig att man måste ha årsmöte innan en viss tidpunkt på året ?
Har jag hört fel ?
Om inte när är sista datum för årsmöte ?

Vet inte om det finns nån sista datum men många årsmöten är ju i januari och februari. Enligt min sambo kan det vara när som helst. I många fall gör man årsmöten ungefär samma datum/månad som klubben bildades. :)

Det står (ska stå) i den enskilda föreningens stadgar och det kan variera mycket, men ett 'senast-' datum/månad ska alltid finnas.

För ridklubbar anslutna till ridsportförbundet (och som använder förbundets typstadgar) så skall årsmötet vara senast i februari, dvs avklarat före 1:a mars.

Tack !
Då har jag ju lite koll trots allt ! :crazy:
Då skall vi se till att ha årsmöte innan sista feb.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 468
Senast: mars
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
591
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 893
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 883
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.