Arrendera mark av kommunen

annan1

Trådstartare
Ni som arrenderar hagmark av en kommun, vad har ni för erfarenheter? Har det funkat bra eller mindre bra? Något särskilt som man bör ha i åtanke?

Det brukar inte vara så annorlunda från när man arrederar från andramarkägare. Var noga med kontrakt och sånt och vem som ska stå för stängsel el och vatten så att det är klart för alla parter. Fördelen ed kommunen är ju föstås att det är en myndighet och att man är noga med kontrakt och att papper sällan tappas bort. En annan viktig sak kan vara att du ser till att få en speciell kontaktperson som du kan prata med om det behövs. Det är så lätt att man tappas bort om man har kontakt med fler personer på en avdelning.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 300
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 975
Senast: Squie
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 916
Senast: sthu
·
Juridik & Ekonomi Jag flyger extremt sällan, och vet därför inte riktigt hur jag ska gå tillväga nu när mitt första flyg på flera år blev inställt. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 205
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Valet i USA
  • Secret Santa 2024