Ärr på hasleden

Luscha

Trådstartare
Min häst har så länge jag haft honom haft ärr i hasleden. Dagen vi hämtade hem honom och skulle släppte ut bland de andra hästarna fick han ett sår på exakt samma ställe som ett annat ärr. Det var 2 år sedan. Nu för några veckor sedan fick han ett till sår på exakt samma ställe.

Han har alltså 3 st ärr på exakt samma ställe, på varandra, precis "i mitten" av hasleden.
Detta måste väl vara en tillfällighet? Men jag blir ändå lite orolig, det är väl trots allt ganska allvarligt om såret blir för djupt när det är precis på en led?

Hur stort är såret? Är det mer än ytligt?

Sår i och omkring leder ger alltid varningsklockor hos mig..
Det är inga sår utan alla har läkt fint och syns bara 3 st ärr.
Det jag är orolig över är att det ska hända igen och att det då ska bli allvarligt.
2u6cxhy.jpg

Syns kanske dåligt för pälsen men det är liksom 3 hela streck som korsar varandra

Men vad var det för sår?
När jag upptäckte det var det en sårskorpa som höll på att lossna, så jag vet tyvärr inte men det kom ju inget blod och var inte svullet osv annars hade jag upptäckt det. Det är det övre smala ärret som går vågrätt.
Slarvigt av mig att inte lägga märke till ett sår, jag blev förvånad själv när jag såg sårskorpan. Men jag skyller på att han redan är så ful där :o

Liknande trådar

Hästvård Min häst fick svår mugg som tog nästan 8 månader att läka ut helt (flertalet antibiotikabehandlingar invärtes och utvärtes). Detta...
Svar
0
· Visningar
534
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 309
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 124
Senast: QueenLilith
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 310
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar