Arnes sista tid...

giowanna

Trådstartare
Då var det satt ett datum då vår älskade lilla Arne ska vandra vidare till drömmarnas land. Jag är glad att mannen tog initiativet och ringde, för jag är delvis gravid, men ändå mer känslig, och hade brytit ihop på telefonlinjen.

Arne är med oss på kontoret, äter ganska mycket godis, och lider inte då han går på smärtstillande. Jag hoppas han haft ett bra liv, och att han kommer till sitt paradis efter denna världen!

Den 16:e oktober är det dags....

Sv: Arnes sista tid...

En stor kram.

Ni gör det enda rätta, det är hårt men ni gör det för Arnes skull.

Nu får han komma till det evigt gröna där han slipper ha så ont .

Jag vet inte vad jag ska säga mer än att jag bara vill kunna trösta och ta bort allt det onda. :(

Du har verkligen försökt och du har kämpat så för Arne! Det tycker jag att du ska ha en eloge för. Du ska också ha en eloge för att du inte låter det gå för långt. Ibland är det jobbigt att vara hundägare och tvingas bestämma över liv och död. Men det är en skyldighet som vi har att se till att djuren inte ska behöva lida i onödan.

Kram på dig!

Nämen! :(

Jag har varit ganska frånvarande på Hund senaste tiden. Vad är det som har hänt? :(

Nämen! :(

Jag har varit ganska frånvarande på Hund senaste tiden. Vad är det som har hänt? :(

Arne har sedan årsskiftet haft överrörliga leder, men till en början var det mest att det såg märkligt ut, sen började han betee sig annorlunda, som om han hade ont ibland. När vi kollade med veterinären, var det diagnosen överrörliga leder med ett förkortat liv som följd. Arne är 3,5 år drygt, och borde inte vara i närheten av slutet på sitt liv. Det har gått fort, och nu orkar han gå max femminuters promenader och kan inte springa agility som är det han älskar mest av allt.

På ett sätt hat det varit skönt att vänja sig, samtidigt har det varit så svårt att säga; NU är det dags, märker att man gärna drar ut på det lite mer hela tiden. Men nu kommer snart hösten, och det har Arne aldrig gillat. Därför går det vara nog nu, och allt har skett i samråd med veterinär. De har inte velat säga rakt ut att det är dags, men har noga påpekat att han inte kommer leva så länge som andra hundar. Och att det är upp till oss att avgöra när det är dags.

Jag beklagar verkligen. Jag blir också alldeles tårögd här på jobbet. Är ju själv "styvmatte" till en DP, så jag vet vilka underbara hundar det är och hur de älskar att röra på sig.

Hoppas ni får en fin sista tid med er älskade hund!

*tröstkramar*

Vi tänker på Arne och även på er... :cry:
Lilla Arne får det bättre när han somnat in slipper han sin smärta..
Krama lilla Arne ifrån oss brossan hälsar så gott till honom..
Kram på er alla...

Men usch vad hemskt, jag beklagar verkligen :cry:
Nu ska han snart slippa ha ont lilla Arne..ni gör det enda rätta!

Ett hemskt beslut att behöva ta men det enda rätta för lilla Arne. Vet hur det är att behöva inse att det är det man måste göra. Nu kommer han slippa ha ont och bli ännu sämre.

Stor kram

Stackars ni, de där besluten är djurägandets värsta baksida :(. Gör er sista tid tillsammans så bra som bara är möjligt för er alla!

Tröstkramar

Men nej.. nu börjar jag ju nästan gråta...

Tröstkramar!

Vilken tur att han kom till en så bra familj som din, till människor som haft modet nog att inse när det är dags... Vet inte vad med jag ska skriva..

Vad sorgligt. Har inte hängt här så mycket på sistone. Så jag har missat att Arne är dålig. Han är en av mina Buke-favorithundar, otroligt söt och uttrycksfull.
Med all cred till er som ser till att han får avsluta sitt liv utan att lida.

Liknande trådar

Övr. Hund Vaknade, gick upp o vinkade av mannen o dottern på väg till dagis/jobb. Satte på TV´n, och datorn, och såg dagens datum. Som en blixt...
Svar
2
· Visningar
908
Senast: Brandgul
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 791
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31