Sv: ärligt?

Jag har ju en dobermann jag också och vet hur de är! De är så härliga och personliga! Försöker verka tuffa och kaxiga, men när det verkligen gäller skickar de fram matte eller husse istället!! Skulle det komma en inbrottstjuv här så skulle min hund vara den första att krypa under sängen och gömma sig! Angående det här med aktviering så behöver hon nog det, hela hon ger sken av att må bra nu och det gör mig glad. Men jag blir minst lika glad när jag är sjuk och inte kan träna henne utan bara ligger i sängen en hel dag och upptäcker att min hund ligger och trynar bredvid mig utan att bry sig om att det bara blir kisspromenader den dagen. Då är det bra fördelning på aktiveringen tycker jag.

Mina föräldrar har en groenendaeltik som är omplacerad till dom. Och dom är inga motionärer om man säger så. Min pappa brukar ta en cykeltur om det är fint väder annars går hon kanske på 1 promenad om dagen såhär på våren och sommaren eftersom hon annars får vara lös på gården då det är nån ute. Och jag har aldrig sett att hon lider av det. Hon är inte överaktiv överhuvudtaget.
Och på morgonen då hon vill gå ut och kissa så öppnar man bara dörren och släpper ut henne. Tycker personligen att det är smidigare både för hunden och matte/husse om man slipper trassla med koppel och sånt då det inte är nödvändigt.
Tiken jag har är så morgontrött att hon gärna ligger i sängen till 11-12 på dagen. Ibland tar sambon ut henne innan han far till jobbet men då måste han i princip bära ut henne och hon suckar dramatiskt varje gång :D

För att svar på ditt inlägg Carat.
Jag tycker nog att det låter trångt i huset men det bryr sig nog inte hundarna om. Kusinen min bodde i en trea med 3 hundar = stooor schäfer, mellanstor hund och någon dvärgras, fru, fyra barn 14,13,4 o 2 år gamla (och hade ändå det väldigt välstädat) - det fattar inte jag att människorna stog ut med.
Vad anbelangar motionen för dessa 5 retrivers så låter det lite det kan jag tycka.
Vad jag tycker är FEL är OM dom inte uppsökte vetrinär om ett djur har ont. Nu kan det ju vara ålderskrämpor som dom sökt för för länge sen.....
Hur väl känner du dessa människor, är du säker på att dom inte rastar hundarna kl 430 på morgonen?

Enya skrev:
Jag har ju en dobermann jag också och vet hur de är! De är så härliga och personliga! Försöker verka tuffa och kaxiga, men när det verkligen gäller skickar de fram matte eller husse istället!! Skulle det komma en inbrottstjuv här så skulle min hund vara den första att krypa under sängen och gömma sig! Angående det här med aktviering så behöver hon nog det, hela hon ger sken av att må bra nu och det gör mig glad. Men jag blir minst lika glad när jag är sjuk och inte kan träna henne utan bara ligger i sängen en hel dag och upptäcker att min hund ligger och trynar bredvid mig utan att bry sig om att det bara blir kisspromenader den dagen. Då är det bra fördelning på aktiveringen tycker jag.

Jepp, iaf. tikarna förblir bebisar hela livet :D :love:

Undrar om du inte har lite för lite att göra på dagarna om du orkar schemalägga grannarnas vanor.

Jaghar valp hemma och igår kväll var den första dagen det regnade på de 5 veckor jag har haft honom, han var som en raket in igen...de äldre kan ju vara ute, men får dom välja som håller dom sig inne vid sånt väder...jag aktiverar inte mina hundar för mycket för jag tror att ju mer du aktiverar , ju mer kan hunden komma att kräva av mig..normal aktivering med promenader i skogen och sen kan dom ju jaga nån katt, skälla på nån granne och snosa omkring på gården....Jag har hundar, men har inte tid att aktivera mina 4-5 timmar om dan......slå mig om du vill :angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 237
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 957
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
834
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka