Argument till varför hunden inte ska få matrester hela tiden

Jag har verkligen inte sagt att dom ska hållas "tjockare" än andra för att hon är bulldog, utan att hon är engelsk bulldog, och jag anser att det är en ras där man inte ska känna revben eller ryggrad som är lättare att göra på tex vinthundar.

Jag tycker inte man ska känna revben på tex golden, pudel, staffe osv heller av att bara lägga på handen, vilket jag kan göra på henne vid vissa löp och då tycker jag att hon blir för tunn, vilket jag även hade tyckt om jag la handen på en cocker spaniel och kände revben/ryggrad.

Jag vill kunna känna dom vid lätt tryck, men jag vill inte att dom trummar under fingrarna bara av att jag klappar henne.

Bulldoggar är väll en av dom sista raserna man skulle vilja se "fetare" med tanke på hur felbyggda och deras hälsoproblem är från början!
Att behöva trycka för att hitta revbenen betyder att hunden är tjock.

Jag har verkligen inte sagt att dom ska hållas "tjockare" än andra för att hon är bulldog, utan att hon är engelsk bulldog, och jag anser att det är en ras där man inte ska känna revben eller ryggrad som är lättare att göra på tex vinthundar.

Jag tycker inte man ska känna revben på tex golden, pudel, staffe osv heller av att bara lägga på handen, vilket jag kan göra på henne vid vissa löp och då tycker jag att hon blir för tunn, vilket jag även hade tyckt om jag la handen på en cocker spaniel och kände revben/ryggrad.

Jag vill kunna känna dom vid lätt tryck, men jag vill inte att dom trummar under fingrarna bara av att jag klappar henne.

Bulldoggar är väll en av dom sista raserna man skulle vilja se "fetare" med tanke på hur felbyggda och deras hälsoproblem är från början!

Tycker faktiskt jättemånga bulldogar är tjocka eller feta...

Fast det är ju vad som rekommenderas generellt. Att man genom att lätt stryka på hunden ska känna dess revben. Ryggrad och höftben ska också lätt kännas. Hur lätt de känns eller sticker upp beror ju på hundens byggnad.

På vinthundar så är det ännu mer tydligt med höftben framförallt.

De flesta hundar ska/kan man ju skymta revbenen på i olika grad under rörelse eller inandning. Speciellt så korthåriga hundar.

Försökte hitta en bild på min, men har mest sittande och ingen stående, hittade dock en där hon ligger där hon är i perfekt hull i mina ögon.
image.webp

Tycker faktiskt jättemånga bulldogar är tjocka eller feta...

Fast det är ju vad som rekommenderas generellt. Att man genom att lätt stryka på hunden ska känna dess revben. Ryggrad och höftben ska också lätt kännas. Hur lätt de känns eller sticker upp beror ju på hundens byggnad.

På vinthundar så är det ännu mer tydligt med höftben framförallt.

De flesta hundar ska/kan man ju skymta revbenen på i olika grad under rörelse eller inandning. Speciellt så korthåriga hundar.

Ja, tyvär så är många många bulldoggar riktigt feta. Jag följer många på insta där dom gungar fram, och flåsar för fulla muggar av att gå 5 min. Sen tror folk att dom är soffliggare som inte behöver röra sig och ligger och matar i dom ännu mer...

Ja, tyvär så är många många bulldoggar riktigt feta. Jag följer många på insta där dom gungar fram, och flåsar för fulla muggar av att gå 5 min. Sen tror folk att dom är soffliggare som inte behöver röra sig och ligger och matar i dom ännu mer...

Verkligen. Svårt att hitta slanka eller vältränade bulldogs.

Säger inte att din är fet. Den ser ut att vara ganska normal sas i vikten. Men håller inte med om att man ska behöva trycka för att känna revbenen.

Rabarber o spenat bör ej ges till hund, innehåller oxalsyra som är giftigt för hund o barn under ca 6 månader.

Leta upp rubriken giftigt på http://www.oocities.org/black_dog_farm/BCLinks.html
Giftiga/ofarliga växter för hund/häst/katter hittar du på
http://www.aspca.org/Pet-care/poison-control/Plants?plant_toxicity=toxic-to-dogs

Är spenat giftigt för hund? Det är ju en av ingredienserna i Mush grönsaksbullar?? Känns mkt konstigt att Mush skulle ha missat att det var giftigt.

Är spenat giftigt för hund? Det är ju en av ingredienserna i Mush grönsaksbullar?? Känns mkt konstigt att Mush skulle ha missat att det var giftigt.
Eller är det så att spenat, likt broccoli, inte ska ges rå utan måste förvällas först?

Det är väl som med annat foder, de stoppar i vad de tror människan tycker verkar bra, dvs. det som säljer. Vitlök t ex är giftigt för hästar men trots det använder vissa fodertillverkare det i sina hästfoder.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Liten fodertunna?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka