Husdjuren blir nog inte för tjocka pga av de äter samma mat som vi..de blir tjocka av samma anledning som vi...Vi äter betydligt mer än vi skiter..ursäkta men vi äter alltså mer än vad vi förbränner och trycker ut.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi som BARFar våra hundar har ganska bra koll på vad hundar kan tillgodogöra sig av olika livsmedel o i vilka mängder, till skillnad mot de som mäter upp/väger torrfoder.
Hur bär du dig åt för att komponera dina hundars foder, om du nu inte ger fryst helfoder eller Muchs s.k. barfkorvar?Fast nä, det stämmer inte.
Hur bär du dig åt för att komponera dina hundars foder, om du nu inte ger fryst helfoder eller Muchs s.k. barfkorvar?
Mäta upp torrfoder? Jag tar några nävar och slänger i en skål. Går han upp minskar jag och går han ned ökar jag. Och gällande rester gör jag som Migo , hundarna får smaka nästan allt jag äter oavsett om det tillför speciellt mycket näring eller ej.Vi som BARFar våra hundar har ganska bra koll på vad hundar kan tillgodogöra sig av olika livsmedel o i vilka mängder, till skillnad mot de som mäter upp/väger torrfoder.
Tänk om jag fått i min sånt. Om barnen ger macka åt henne äter hon i bästa fall pålägget. Hundskrälle är kräsenJag har en matlåda med lock på som vi slänger rester i. Den delas på kvällen upp till våra 4 hundar, så det blir egentligen inte mycket per hund. Det är mest "topping".
I dag innehöll den morotsskal, ett för löskokt ägg som jag skulle haft till frukost, 1 överbliven pannkaka från igår, 1/3 skrynklig paprika och hinnor och lite annat som jag putsade av från fläskfilén som vi åt till middag. God mix
Tänk om jag fått i min sånt. Om barnen ger macka åt henne äter hon i bästa fall pålägget. Hundskrälle är kräsen
Jag är glad om jag får i henne det hon behöver för sin överlevnadVåra äter verkligen allt som erbjuds....eller inte erbjuds. Som pepparkakshus
Åh, jag har också två såna här hemma. Har erbjudit dem allt möjligt i matväg men det enda som eventuellt, ibland går ner är ost den ena dissar till och med osten ibland med en liten fnysning och går sen iväg.Jag är glad om jag får i henne det hon behöver för sin överlevnad
Haha! Nä riktigt så illa är det inte här. Hon smakar på lite mer än så men det är lätt hopplöst bitvis. Slutade uppskatta ena fodersorten, fick köpa en ny. Den var också äcklig. Provade ännu en. Den gick an, kanske. Ibland tänker man att en labbe eller nåt som är känd för att äta allt vore något så mycket färskfoder som jag har fått kasta för att hon vägrar tills det blivit otjänligtÅh, jag har också två såna här hemma. Har erbjudit dem allt möjligt i matväg men det enda som eventuellt, ibland går ner är ost den ena dissar till och med osten ibland med en liten fnysning och går sen iväg.