SUCK
På vägen bort till ridhuset idag la jag märke till att fröken Porslin inte verkade helt som vanligt (gud efter all skit som varit har jag utvecklat nån himla radar för minsta förändring i "känslan" på henne). Gick bort till ridhuset och ställde mig och borstade av henne, sen skrittade vi en stund, och plötsligt dök stallägarna upp för att prata lite. Medan vi står där så säger frun "men hon skakar ju!", och mycket riktigt så darrade hon i kroppen.
Jahopp. Kände på hovarna och alla var svala utom höger fram som var varm på insidan hoven.
Precis där ligamentskadan varit såklart.
Sprang med henne och hon var såklart halt. Inte jättemycket men tillräckligt. Bort i stallet och tempa -38,8...
Nu är det ju så att hon skoddes idag och inte av sin vanliga hovslagare (som har ryggskott -därav vikarie), så jag HOPPAS att det helt enkelt är så att hovslagaren råkat slå i sömmarna för högt och att hon fått sömtryck. Det är ju inte så roligt det heller, men jag
hoppas verkligen att det är det -så att hon inte brallat till och dragit upp ligamentet. Det lutar väl åt sömtryck eftersom hon ju faktiskt skoddes idag, men vad är oddsen liksom att den värme som fanns var precis där skadan varit och hälta på just det benet? Jag menar när det finns 3 ben till att välja på, och dessutom en utsida med...
Jag hörde av mig till hovslagaren som skodde henne idag och han hade direkt ringt min ordinarie hovslagare som kommer ut imorgon och kikar. Skon togs av ikväll för att minska ev tryck och hon står inne inatt. Hoppas hoppas på bra besked imorgon.