Jaså det är inte vanligt? Min brukar ge de här instruktionerna brukar du få rida vanligt två dagar senare?
Kiropraktorn säger vila en dag och skritt en dag sen vanligt. Massören säger att "de flesta behöver bara vila nån dag men vissa kan ju reagera mer och behöva mer tid". Men var tex inga problem för hästens del behandla på tisdag och hoppa på torsdagen. (Ska man tävla måste man anpassa sig efter karensen på lasern som är 4 dygn, men för hästens del så behövs det inte).
Min förra equiatriker sa vila samma dag, skritt nästa och sen rid som vanligt. Och ansåg det viktigt de inte blev ståendes flera dagar efter, eftersom om de varit sneda etc så har de ett invant rörelsemönster de lallar omkring med i hagen och lättare faller tillbaka i om de får lalla. Bättre rida och få till korrekt användning den timmen av dygnet.
Jag kiropraktas också och rider för övrigt glatt dagen efter. Jag har aldrig frågat om jag får, men jag rider sällan så bra som dagen efter rättning och shockwave.
Sen är det säkerligen inget fel ta det lugnt längre och funkar det för er och din behandlare rek det ska ni ju det. Jag blev bara nyfiken om det var nån speciell anledning eftersom jag aldrig fått den rek.