Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så ser min ut detta för någon vecka sen. Har blivit sämre för att nu börja bli lite bättre. Vad tror ni det kommer ifrån? Är ju bara på ett bakben men börjar se ut som om de är lite på g på det andra också nu
Ja misstänker att det är något som kommer "inifrån" men det är märkligt att det bara ter sig på ett ben. Hon har iaf ätit primero total i en månad och några dagar innan detta uppkom vägrar hon äta det fodret...Ätit något?
Skulle det inte kunna vara den sortens reaktion som de får av Alsikeklöver? Fotosensibilitet alltså, att de blir överkänsliga för solen. Googla på det, för det liknar den sortens skada tycker jag (har dock bara sett två fall innan)Ja misstänker att det är något som kommer "inifrån" men det är märkligt att det bara ter sig på ett ben. Hon har iaf ätit primero total i en månad och några dagar innan detta uppkom vägrar hon äta det fodret...
Ja, hon fick sån förgiftning när hon var på unghästbete när hon var två. Det liknar detta men då var se väldigt lite och på alla fyra+mulen. Har dock granskat hagen som hon går i nu och hittar ingen klöverSkulle det inte kunna vara den sortens reaktion som de får av Alsikeklöver? Fotosensibilitet alltså, att de blir överkänsliga för solen. Googla på det, för det liknar den sortens skada tycker jag (har dock bara sett två fall innan)
Oj. Här har det hänt saker på den veckan jag varit bortrest. Vad tråkigt att det är så mycket sjukdomsrelaterat. Längtar rejält till stallet nu. Mamma skrev att styngflugorna lagt alltifrån 10-10 000 ägg varje dag vilket jag tolkar som att hon är tacksam att jag kommer hem ikväll haha!
@Murray vad sa veterinären?
@lil-sis Var du inte och kollade benet förra veckan? Var det inget särskilt då ?
Så ser min ut detta för någon vecka sen. Har blivit sämre för att nu börja bli lite bättre. Vad tror ni det kommer ifrån? Är ju bara på ett bakben men börjar se ut som om de är lite på g på det andra också nu