De brukar dyka upp så fort juli börjar. Eller snarare dyker de på min hästVa, redan?!
Här brukar inte styngflugorna komma riktigt än....och de kan hålla sig borta!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De brukar dyka upp så fort juli börjar. Eller snarare dyker de på min hästVa, redan?!
Här brukar inte styngflugorna komma riktigt än....och de kan hålla sig borta!
Luskam kanske funkar?De brukar dyka upp så fort juli börjar. Eller snarare dyker de på min hästbrukar få mängder med flugägg i manen närmast manken och det är så äckligt för de går ju inte att få väck! Och sen sitter de kvar till jul
i år provar jag att ha manen i flätor med massa pälsglans
Nix, sitter som klister så det ända jag lyckas med är ju att slita av stråna - helt klart en nackdel med att ha en lång manLuskam kanske funkar?![]()
Kan ju prova med inbakad. Skrapar jag med rakhyvel eller rakblad på manen försvinner manen tillsammans med äggen@Exotizc Kanske en inbakad fläta längs mankammen funkar? Går att skrapa av äggen med rakhyvel eller rakblad.
De brukar dyka upp så fort juli börjar. Eller snarare dyker de på min hästbrukar få mängder med flugägg i manen närmast manken och det är så äckligt för de går ju inte att få väck! Och sen sitter de kvar till jul
i år provar jag att ha manen i flätor med massa pälsglans
Hur bestämdes det vilka hästar som skulle vara med i vilken omgång och vem som skulle rida vilken häst?Tack snälla!
Hann aldrig svara förut. Upplägget är väldigt annorlunda eftersom vi bara rider nya och hästar och får bara 6 min att känna på dem. Tre ryttare rider samma häst och den som är bäst går vidare. Det spelar alltsp ingen roll var man hamnar i resultatlistan egentligen så länge man är bäst på hästen.
Hur som kunde inte veckan ha slutat bättre![]()
Det är vd den här tiden på året jag önskar ponnyn hade en manlängd på en handlängdHär kommer de först i augusti som tidigast. Jag kör med luskam, brukar inte få i manen på mina.
Jag tror jag förstår (lite i alla fall). Kul! Sökte du eller hur kom du med på det här?@Amanda_F Det var lite olika. När hästarna gick bestämdes delvis efter ägarnas önskemål, utbildningsnivå (så att de passar programmet) osv. Vi fick lottad till oss tre hästar i första omgången dressyr (där alla tre red samtidigt). De hade en bestämd ordning och efter att de visats fick vi bestämma vem som red vem men de var tvungna att gå i den bestämda ordningen. De tre länder vi mötte i den rundan fick samma och så lottades det i vilken ordningen lagen red i.
I andra rundan så lottades det bara, men då red vi själva.
I första omgången hoppningen fick vi tre hästar där vi red en av dem som land nr 1, en annan som land nr 2 och den tredje som land nr 3. Dvs en av dem fick man inte se något annat land rida innan och en hade redan gått två rundor när det var vår tur. Om det går att förstå? :P Efter att ha sett dem så fick vi bestämma vem som red vem men de skulle gå i den bestämda ordningen.
Ytterligare en bukehäst @Wingates häst var med i läste jag, den gick dressyr och hade hoppat 100 cm.@Murray Jag fortsätter frågestunden och undrar vilka klasser ni red? Vad red du för hästar? Sett att det är två Bukehästar som varit med (Corleano och Luxus), väldigt roligt att Corleano blev bästa hopphäst och att Anna lånat ut sin godkända hingst!
Det stämmer det!Ytterligare en bukehäst @Wingates häst var med i läste jag, den gick dressyr och hade hoppat 100 cm.
@Murray Jag fortsätter frågestunden och undrar vilka klasser ni red? Vad red du för hästar? Sett att det är två Bukehästar som varit med (Corleano och Luxus), väldigt roligt att Corleano blev bästa hopphäst och att Anna lånat ut sin godkända hingst!