juvelen

Trådstartare
Har i flera år velat ha en häst e. Järvsöfaks - Elding.
Maj 2007 hittade jag en lämplig märr efter Elding. Tog Voje Faks det året eftersom Järvsöfaks var fullbokad.

Bokade Järvsöfaks 2008 & 2009 för att vara säker på att få plats, hamnade på reservplats -08 men det fanns garanterat platser kvar -09. Fick ingen plats -08 så jag lät stoet gå tom det året p.g.a sen fölning och för att slippa fara ner till huddik (50 mil) med föl vid sidan.

Ringde i veckan till stuterichefen för att höra om vi fått plats. Men det trodde hon inte eftersom jag inte fått något kontrakt skickat till mig.

Visste inte att dom kunde plocka bort ston från ordinarie listan, är man reserv så förstår jag att dom kan välja vilka som ska få plats.

Då får man se vad det blir för hingst nästa år, hade det klart tills för ett par dagar sen...

Sv: Arg!!!

Tråkigt när det blir så :(

Lycka till med vad du än väljer!

Men skit vad trist... förstår att du är arg och besviken. Fast du kanske borde kolla upp säkert innan du lägger energi på att vara arg?

By the way... 50 mil NED till Huddik... ojojoj... du bor LÅNGT upp med andra ord! Jag som brukar få höra att jag är norrlänning av mindre begripande (läs folk som bor i eller söder om Stockholm :angel:) trots mina protester!

Men skit vad trist... förstår att du är arg och besviken. Fast du kanske borde kolla upp säkert innan du lägger energi på att vara arg?

By the way... 50 mil NED till Huddik... ojojoj... du bor LÅNGT upp med andra ord! Jag som brukar få höra att jag är norrlänning av mindre begripande (läs folk som bor i eller söder om Stockholm :angel:) trots mina protester!

Hörru, din lilla Dal-fjolla.... :angel: Kom ihåg att jag vet var du bor....
:devil:

*ts*

Har du inget bevis på bokning? I så fall kan man ju försöka sig på att "bråka" lite? På ett kontrollerat sätt då ;) För muntliga avtal ska ju också gälla.

Har försökt få tag i Stuterichefen efter det, men hon svarar inte. Har även skickat sms.

Vill ju gärna veta varför vi inte fått plats eftersom jag har bokat i god tid då det fanns platser kvar vid den tidpunkten. Det var hos stuterichefen jag bokade per telefon 2007.

Tycker inte själv att jag har så dålig märr att det är därför.
Petroneldi

Bor i Piteå, vi har 48,9 mil till Sundsvall

I början av året fick jag ett brev att jag INTE fått plats 2008 så nog har dom registrerat bokningen.

Har ju redan ett hingst föl med Järvsöfaks som farfar u. ett Eldingsto, jag vill ju ha honom som FAR på mitt Eldingsto.

Ditt inlägg försvinner nog fortare än kvickt ;) :p

Jag tipsar dig om att betäcka med Järvsö Viking istället. Mycket mycket mycket trevlig häst att arbeta med! =) Lovar att de blir bra och han är inte fullbokad =)
Ha de bra //Jenny

För att jag enkomt köpt henne för att i framtiden få en avkomma e. Järvsöfaks - Elding och en moderstam som inte är så tokig.

Nu verkar det inte bli aktuellt och det är svårt att hitta en annan hingst som passar när hon har Elding så nära. Övriga Järvsöfaks söner i Sverige tycker jag inte har nog bra moderstam. Då kan jag sälja henne istället för att använda en hingst som jag inte är riktigt tycker passar henne.

Dom hingstarna som jag var intresserad av i Norge skickar inte till Sverige då dom inte står på EU godkänd station. Då måste jag ta märren till en station i Norge.

Vill inte ha Rigel Jo i mina hästar. Han har lämnat allt för många "sällskapshästar" som inte vill stoppa näsan först.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 655
Senast: Fille
·
D
Ekonomi & Juridik Hej Jag är ny på detta forum och heter MArtine kallas Tine kort & gött. Har tidigare i mitt liv tränat/tävlat med olika typer av...
Svar
10
· Visningar
1 373
Senast: Cizma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka