Arg!!!!! Inget kallblodslöp i rättvik!!!!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Simpsons
  • Startdatum Startdatum
Sv: Arg!!!!! Inget kallblodslöp i rättvik!!!!

Jo det är ju klart. Men nu är det ju så att det är v-65 löp snart, som många väljer att anmäla till! Så antagligen därför blev det för lite hästar. :(

tog dem bort ett lopp pga för få till start? och det var 12 anmälda? såg ju senast igår ett vanligt treåringslopp där det bara var fyra hästar till start....DET borde dem tagit bort om något.

... och det var ju inget direkt topplopp om man säger så ;) 4 galopper av fyra möjliga och vinnarn kommer i mål på en 23-tid :rofl:

När det är 15 bakom bilen och de med högre prissumma ska ha "dåliga" spår (t ex tredje ledet) kan man inte köra om det bara blir 12.

är det inte bättre att bara skriva ut proppar till 12 bakom bilen då? då blir det iaf löp :)

Jo, det kan man ju tycka. Men då blir loppen fulla och folk gnäller för att deras häst som haft otur 18 gånger i rad inte kommer med... :smirk:

jo men då får man väl anmäla till 15-hästars löpen då om det är så :p

Jo, men nu blev det 3 hästar för få och loppet ställdes in, svårt det här med mörkeranmälan... :p

KL

Jag pratade med en kille som skulle köra i det här loppet och han sa att när de kollade så hade de sagt att det bara var 4a anmälda? Men iaf.. vilka regler är det egentligen? Är det inte något om att är det mer än 7 hästar anmälda så är de skyldiga att köra loppet? Är auto med 15 hästar bakom bilen ett undantag?

Det va kanske i sto löpet, då det skulle ha körts två kallblodslöp den dagen.

Jag tror inte det då han sa att det var svall best han skulle ha kört och så vitt jag vet så är den hästen valack..

aha ok, men när jag pratade med dom, så vad det 12hästar anmälda iaf! Ja ja, kommer väl fler löp, men lite svårare nu att komma med fram mot våren, då dom flesta kommer ut efter vintervila.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka