Årets skura & laga börjar äntligen lida mot slutet :)

-Catherine-

Trådstartare
Hjälp vad jag slitit, hur i hela friden kan de skita ned och förstöra så mkt på bara ett år?!

Inte ville jag in med högtryckstvätten i stallet heller för jag tycker det blir så förbannat blött, så det var bara till att greppa skurborste och såpaflaskan och sätta igång med att gno.
Sen skulle det bytas ut plank och målas också...pust!

Men nu äntligen börjar det bli klart iaf, tack och lov. Bara lite målning kvar, men jag fick slut på färg så jag får ta en paus tills jag varit in till stan på fredag och handlat mer. Under tiden får jag roa mig med att sätta igen hålet i väggen där det suttit ett fönster innan jag byggde sadelkammaren.
Men det är MKT roligare att snickra än att skura och måla :p

Statusbild:
300520_10150424824139428_752229427_10546027_2034738_n.jpg

Hur har det gått för er andra, är ni klar för länge sedan kanske? :)

Sv: Årets skura & laga börjar äntligen lida mot slutet :)

Japp, vi är färdiga för länge sen! Ser alltid till att det "skit-görat" blir gjort direkt efter att hästarna släppts på bete, sen kan man bara NJUTA hela sommaren!!

Bra jobbat av er! :)

Själv har jag tyvärr en förmåga att skjuta fram det trista jobbet till absolut sista minuten, tänker alltid: "Jag har gott om tid till att göra det där senare"...å så vips är det höst och jag har inte gjort ett skrutt ...*suck*

Vad fint det blev och vilken skillnad! :)
Själv flyttade vi från en gård till en annan i juni i år så jag har inte hunnit göra nåt med det nya stallet. Det får bli till nästa år och jag bara längtar efter att göra fint här! Stallet är inte använt på flera år så det är i stort behov av reparation och målning!

Ja, det är väl enda fördelen med att vänta länge med att rengöra och renovera, då ser man verkligen vilken skillnad det blir på före & efter :p
Jag grämer mig dock över att jag inte tog en bild innan jag började skura, på denna "före-bild" har jag hunnit skura halva väggen.

Kul med ny gård, då får ni röja och feja nästa sommar dårå :)

Skönt att det är över, vilken skillnad det blev! Själv ska jag sätta igång idag, väntar på att sambon ska komma tillbaka med traktorn bara. Vi får nya inackorderingar den 1 september, så det är liiite stress med att få det klart. Såklart så är 3 av våra 4 hästar sånna som älskar att bajsa mot väggen och som alla vet så syns det ganska väl mot vitt...

Förhoppningsvis så kan även jag lägga ut före/efterbilder nu i veckan. ;)

Här får stallet stå över i år.... Hästarna går mestadels på lösdrift hela året. De tillbringar bara några nätter på stall. Det hinner inte bli så mycket att det är värt en storstädning varje år. Det får bli vartannat i stället.
Djupströbädden i lösdriften är riktigt fin... Så den tänkte jag inte röra i år.

Den renovering, eller förbättring som dock skall göras är .... boxgaller till ponnyns box.

Hon försöker klättra ur boxen, och jag har tröttnat på att hämta ner henne halvvägs hängande över boxväggen. Nu blir det galler till hennes box för att få stopp på det otyget....

Får hjälp av en bekant som är svetskunnig... Han var här och tog måtten i går..... Så förhoppningen är att det är klart framåt höstkanten när nätterna blir riktigt sura och temperaturen ligger runt nollan...

Men det finns annat att roa sig med. I år har jag ett helt gäng shettisar inhysta över vintern... Så jag skall påbörja arbetet med att "shettissäkra" staketet i vinterhagen... Det är ett antal hektar staket som skall få ytterligare en eller ett par låga trådar...

Va fint det blir!

Vi kör sista rycket i morgon eftermiddag. Då blir det högtryckstvätten och en vattensug, hur smidigt som helst :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka