Snyggt, är väl flera tidigare nominerade som ändrat sig efter att hamnat där?Nu går ica ut med att Hembakat ska byta namn
https://www.instagram.com/reel/C2RkJMKoAXE/?igsh=MWtpZThpMmhvdGVzbg==
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Snyggt, är väl flera tidigare nominerade som ändrat sig efter att hamnat där?Nu går ica ut med att Hembakat ska byta namn
Precis. Köpta maränger innehåller inget ägg men skummjölkspulverFör mig känns detta inte så unikt utan tycker det är så här med väldigt många matvaror när man läser innehållsförteckningen på matvaror. Känner mig mest uppgiven inför hela matindustrin och kan jag så väljer jag helst närproducerat och småskaliga producenter där jag vet att maten innehåller det den lovar . Men det är långtifrån alltid jag kan det nu har vi till exempel tagit många beställningar från e-handel när jag varit för dålig för att ens ta mig ur lägenheten.
Men jag har väl mest blivit blase och uppgiven för mat producerad i industrin. Det är uselt såklart att det är så. Tycker det är sorgligt för jag vet att det är långtifrån alla förunnat att kunna välja vad de ska köpa i affären utan kämpar för att överhuvudtaget kunna ställa mat på bordet hela månaden. Då är det tråkigt att man är hänvisad till dåliga produkter.
Bready McBreadFace?Nu går ica ut med att Hembakat ska byta namn
Annars så finns väl dom stora matbluffarna inom honung och olivolja enligt mig.
Känns lite obehagligt ur allergisynpunkt!Min röst får Lakrits Pinnen. Den visar ju sig innehålla Lakrits men haft fel innehållsförteckning
ingrediensförteckningen nämns inte lakrits, men sedan röstningen startat har Ica hört av sig och meddelat att produkten är felmärkt och att den innehåller 1,2% lakritspulver. Produkten har varit felmärkt sedan den lanserades hösten 2022 och upptäcktes enligt företaget inte trots flera korrekturläsningar. De meddelar att rättade förpackningar kommer att finnas i butikerna om ca 8 månader. ÄKTA VARAS KOMMENTAR: Det är unikt i Årets matbluff med en produkt som visar sig innehålla MER av en råvara än vad som uppgivits på förpackningen. Det är också anmärkningsvärt att Ica under mer än ett års tid har missat att deklarera en av huvudingredienserna i produkten.
Annars så finns väl dom stora matbluffarna inom honung och olivolja enligt mig.
Kan du utveckla? Honung köper jag från reko-ring, men olivolja är det vanlig affär som gäller. Vad ska jag akta mig för?
Har dom gjort något fejk på lukten med? Enligt mig luktar olivolja lite specielt.Det har varit väldigt mycket fusk med olivolja, färgad, smaksatt och ommärkt olja har sålts som "toppkvalitet Italiensk extra virgin". Numera tror jag att de större märkena med gott renommé har okej koll på sina råvarukedjor.
Har dom gjort något fejk på lukten med? Enligt mig luktar olivolja lite specielt.
Olivoljan förklarade @Sassy .Kan du utveckla? Honung köper jag från reko-ring, men olivolja är det vanlig affär som gäller. Vad ska jag akta mig för?
Hörde på p1 för ett tag sedan om olivolja. De gav tips om vad man ska kolla efter för att få 'riktig' olivolja. Skrev upp lite snabbt:Kan du utveckla? Honung köper jag från reko-ring, men olivolja är det vanlig affär som gäller. Vad ska jag akta mig för?
Och Coop ska ändra receptetEnligt Äkta Vara på insta vann kalvfonden.
Så den innehöll alltså lakrits?Och tydligen hade Ica "glömt" att skriva ut lakrits i innehållsförteckningen.
Ja tydligen gjorde den det..Så den innehöll alltså lakrits?
Då var det ingen bluff trots alltJa tydligen gjorde den det..