Årets hingst i Danmark..

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ancan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 106

ancan

Trådstartare
Vilket trevligt påkommande!:)

http://http://www.tidningenridsport.se/

Varför har vi inget liknande här i landet?

Iår valde danskarna Cor de la Bryere sonen CASIR ASK som årets hingst.
Han är ju även godkänd här hos oss, och har en del storhoppande avkommor här i landet oxå:

Sv: Årets hingst i Danmark..

Vilket trevligt påkommande!:)

Varför har vi inget liknande här i landet?
Det har vi väl redan!

ASVH utser sedan 2001 Årets Avelshingst.
ROBIN Z 723 ELIT - ÅRETS HINGST 2001
CORTEZ 679 ELIT - ÅRETS HINGST 2002
FELICIANO 823 Elit - ÅRETS HINGST 2004
CARDENTO 933 Elit - ÅRETS HINGST 2005

De andra åren antar jag att det är dressyrhingstar som blivit årets hingst, men de har jag ingen koll på.

Det kanske är så... det stämmer nog nu när ni säger det... men varför "talas" det inte om längre nu då? Vem blev det iår?

"Alla" vet att Don Primero är "Årets hingst"!:smirk:

Han fick utmärkelsen vid bruksprovet...och det har "talats" mycket om det - kanske väljer du omedvetet att inte se allt det "goda" som sker kring aveln i Sverige? "Gräset är grönare på andra sidan staket".:crazy:

Vet inte om det pratas så mycket om "årets hingst", tror att det är när jag surfat runt på hopphästklubbens hemsida som jag blivit medveten om att det finns en "årets hingst".

Nä, läser man varken på Ridsports eller Hästmagasinets hemsidor (eller besöker ASVHs hemsida) så missar man en del....

"Alla" vet att Don Primero är "Årets hingst"!:smirk:

Han fick utmärkelsen vid bruksprovet...och det har "talats" mycket om det - kanske väljer du omedvetet att inte se allt det "goda" som sker kring aveln i Sverige? "Gräset är grönare på andra sidan staket".:crazy:

Tack för den du:rofl:

Givetvis borde jag förstått att det var han som blev utsedd:o

Men jag skyller på att jag bara är nere o följer bruksprovet, går inte på middagen - och är en relativt enkelinriktad hoppentusiast:)

och jag läser sidorna du skriver om, men jag lusläser inte allt, utan väljer nog ut det som ligger mig närmst om hjärtat.

Liknande trådar

Avel Står i valet och kvalet om hur jag ska göra med mitt sto i år. Betäcka eller inte? Hon är ett halvblodssto e Gauguin de Lully –...
2
Svar
25
· Visningar
4 942
Senast: Molekyl
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 966
Senast: supercassie
·
Avel Jag VET, det är inte jätteaktuellt just nu men hästen kom precis hit och jag kan inte låta bli att börja planera :angel: Tilläggas bör...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 202
Senast: Behati
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) I samband med Dansk Varmblods hingstpremiering i Herning utsågs Cajus på tisdagen till Årets hingst 2009 i Danmark. Läs mer...
Svar
0
· Visningar
702
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka